خبرنگاران 500 مدرسه تا سرانجام دولت دوازدهم در فارس به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، شیراز-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به فعالیت های سازنده دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش گفت: 500 مدرسه تا انتها فعالیت دولت دوازدهم در این استان به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 500 مدرسه تا سرانجام دولت دوازدهم در فارس به بهره برداری می رسد

محمود رضایی کوچی، چهارشنبه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان اقلید اضافه نمود: در ایام دهه فجر 99 نیز 100 مدرسه نوساز در استان فارس افتتاح خواهد شد.

وی اعلام کرد: در حوزه آموزش، هم اینک بسیاری از روستاها دارای فضای آموزشی هستند و از خدمات اینترنت استفاده می نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در طول 42 سال عمر با برکت خود داشته است از جمله اینکه دسترسی به دانشگاه ها بسیار بهتر شده است و توسعه آموزش عالی بهبود قابل ملاحظه ای داشته است.

رضایی کوچی اضافه نمود: در زمینه خدمات رفاهی نیز پس از انقلاب، فعالیت های بسیاری اجرا شده به عنوان نمونه در این استان قبل از انقلاب، فقط روستای گویم در شمال غرب شیراز و بخش محدودی از شهر شیراز از موهبت گاز طبیعی برخوردار بودند اما هم اینک همه شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار در این استان از مزایای گاز طبیعی بهره مندند.

این مقام مسوول اضافه نمود: 50 هزار میلیارد تومان در سال های 98 و 99 برای اجرای طرح های عمرانی در استان فارس اختصاص یافت که امروز شاهد بهره برداری از بسیاری از این پروژه ها هستیم.

به گفته رضایی کوچی، یک هزار و 150 پروژه با اعتبار 24 هزار میلیارد تومان در دهه فجر 99 در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در ایام دهه فجر در شهرستان اقلید 70 پروژه با اعتبار 140 میلیارد تومان در حوزه های بهداشت، کشاورزی، راه اصلی و روستایی، ورزش، آموزش و سایر بخش ها به بهره برداری می رسد.

رضایی کوچی همچنین گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان و راه آهن اقلید - یزد که تا خردادماه سال 1400 به بهره برداری می رسد و عظیمراه طریق الرضا(ع) در رونق مالی شهرستان اقلید نقش بسزایی ایفا خواهد نمود.

وی اضافه نمود: امیدواریم ایجاد صنایع عظیم در شهرستان اقلید به سبب امتیاز مجاورت با راه آهن و آزاد راه و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، بیش از پیش به توسعه این منطقه یاری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دنیا امروز، کمتر کشوری وجود دارد که بدون اتکا و وابستگی به قدرت های شرق و غرب، استقلال خود را حفظ کند اما ایران در این جهت پرچمدار است.

رضایی کوچی ادامه داد: این خوداتکایی هزینه هایی هم دارد که اعمال تحریم های ناعادلانه بخشی از عوارض آن است و طبیعی است که این موضوع مشکلاتی هم در پی دارد.

شهرستان اقلید در فاصله 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 894

به "خبرنگاران 500 مدرسه تا سرانجام دولت دوازدهم در فارس به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 مدرسه تا سرانجام دولت دوازدهم در فارس به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید