خبرنگاران 500 دوچرخه سوار حامی محیط زیست در آران و بیدگل رکاب زدند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کاشان - خبرنگاران - همایش عظیم دوچرخه سواری با حضور افزون بر 500 حامی محیط زیست در منطقه شمال اصفهان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آران و بیدگل برگزار گردید.

خبرنگاران 500 دوچرخه سوار حامی محیط زیست در آران و بیدگل رکاب زدند

به گزارش خبرنگاران، شرکت کنندگان در این همایش که از سوی انجمن حافظان محیط زیست آران و بیدگل و با همکاری شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل برگزار گردید، مسافت 6 کیلومتری میدان امامزاده هلال (ع) تا بخش ورودی مرنجاب رکاب زدند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر آران و بیدگل در این همایش با تبریک چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران مدیون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که با ایستادگی و جوانمردی خود موجب سرافرازی اسلام و نظام اسلامی شدند.

محمد صالحی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه همگانی و ضرورتی انکارناپذیر است، افزود: آران و بیدگل با دارا بودن طبیعت بکر و بی نظیر کویری ظرفیت تبدیل شدن به قطب جهانگردی در دنیا دارد که البته تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: طبیعت بکر و چشم نواز کویر باید همیشه دست نخورده باقی بماند و تغییرات و تعرض در حاشیه و متن آن باید مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که ممکن است از توسعه صنعت پاک جهانگردی جلوگیری و محیط زیست را نابود کند.

به گفته وی، محیط زیست و منابع طبیعی آران و بیدگل میراثی از گذشتگان است که باید با مراقبت و نگهداری به عنوان امانت به آیندگان واگذار گردد.

عضو انجمن حافظان محیط زیست و جهانگردی آران و بیدگل نیز با یادآوری اصل پنجاهم قانون اساسی مبنی بر لزوم حفظ محیط زیست گفت: این مهم در شرایط کنونی کشور باید جدی گرفته گردد، چراکه غفلت از آن آثار مخربی برجا خواهد گذاشت.

محسن سلطان محمدی افزود: توسعه و استقرار صنایع در آران و بیدگل باید مورد بازبینی قرار گیرد، چرا که طبیعت و محیط زیست کویری این شهرستان ظرفیت استقرار صنایع آلاینده ندارد.

وی افزود کرد: باید برای استقرار صنایع جدید در آران و بیدگل، اقلیم کویری و جدی بودن بحران کم آبی و خشکسالی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

در این همایش 42 هدیه به مناسبت چهل ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دوچرخه سواران شرکت کننده اهدا شد.

منطقه نمونه جهانگردی مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می گردد.

این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه تا پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه میزبان ده ها هزار نفر جهانگرد داخلی و خارجی بود.

آران و بیدگل با افزون بر 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 904

به "خبرنگاران 500 دوچرخه سوار حامی محیط زیست در آران و بیدگل رکاب زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 500 دوچرخه سوار حامی محیط زیست در آران و بیدگل رکاب زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید