جبران کمبود لکوموتیو در دستور کار راه آهن، سرمایه گذاری ریلی برای بخش خصوصی مجذوب کننده می گردد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، به روزرسانی و شفاف گردد تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد گردد.

جبران کمبود لکوموتیو در دستور کار راه آهن، سرمایه گذاری ریلی برای بخش خصوصی مجذوب کننده می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مدیران عامل شرکت های حمل و نقل ریلی باری، با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ملاقات و تبادل نظر کردند.

در این ملاقات که با حضور جمعی از معاونان و اعضای هیات مدیره شرکت راه آهن در طبقه هفدهم ساختمان شهدای راه آهن برگزار گردید، مدیران عامل شرکت های ریلی باری مسائل و موضوعات خود را از جمله اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار، تامین قطعه، کمبود لکوموتیو، سرعت پایین بازرگانی و دوره بازگشت سرمایه طولانی مطرح کردند.

در این ملاقات سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن، مطرح کرد: طی دهه های گذشته به صنعت حمل و نقل ریلی کم توجهی شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه وجود دارد که باید اکنون به بهبود ارکان مختلف راه آهن و انجام اصلاحات اساسی و بنیادین و بعلاوه جبران کمبود لکوموتیو پرداخته و با حفظ کامل مزیت و برند راه آهن یعنی حمل و نقل ایمن و با قابلیت اطمینان بالا، سرعت بازرگانی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم آنالیز و حل مسائل ادامه داد: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، بروزرسانی و شفاف گردد تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد گردد.

وی یادآور شد: برای برطرف مسائل و مسائل بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و ... برگزار گردیده است. بعلاوه در سفر اخیر همراه با هیات دولت به استان هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابه جایی کالا های اساسی در این بندر افزایش قابل توجهی بیابد.

صالحی با بیان اینکه راه آهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقاء کشور و انقلاب می گردد اعلام کرد: راه آهن و شرکت های حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و امیدواریم با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1467

به "جبران کمبود لکوموتیو در دستور کار راه آهن، سرمایه گذاری ریلی برای بخش خصوصی مجذوب کننده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران کمبود لکوموتیو در دستور کار راه آهن، سرمایه گذاری ریلی برای بخش خصوصی مجذوب کننده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید