تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا و ریویان در اولین هفته معاملاتی سال، بیش از 10 درصد نوسان داشت و این بعد از چند دستاورد بزرگ برای گروه در سال گذشته بود و پیش بینی عملکرد خودروسازان آسان نخواهد بود.

تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس، تسلا اولین گام بزرگ را با 13.5 درصد جهش برداشت و این پس از تحویل 308 هزار و 600 خودرو در سه ماهه چهارم و بیش از اعلام برآورد و رکورد خود بود. بعلاوه سهام فورد پس از اعلام افزایش فراوری اولین پیکاپ الکتریکی خود، فورد اف 150 لایتنینگ به 150 هزار دستگاه در سال، 11.7 درصد افزایش یافت.

سهام جنرال موتورز نیز در انتظار رونمایی از وانت برقی سیلورادو شوی 12 درصد افزایش یافته بود اما سهام در روز اعلام سقوط کرد شاید سرمایه گذاران در خصوص زمان تحویل ناامید شده باشند یا شاید به این علت بود که بازار گسترده تر نشان داد که نرخ بهره می تواند زودتر از حد انتظار افزایش یابد.

وانت بارها می توانند عامل جذب خودروهای الکتریکی در آمریکا باشند؛ سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی از 2 درصد به حدود 4 درصد از کل فروش ایالات متحده افزایش یافتند. آمریکایی ها تا به امروز گزینه های الکتریکی اندکی برای انواع وسایل نقلیه انتخابی داشته اند.

این در حالی است که تقاضا برای خودروهای متوقف شده نشان از افزایش قیمت دارد. فروش خودروهای سبک در ایالات متحده و کسری سال گذشته، به 15.1 میلیون دستگاه رسید که نزدیک به 17 میلیون دستگاه در سال قبل از همه گیری بود. میانگین قیمت های معاملاتی 30 درصد از سطوح همه گیری افزایش یافته است.

تسلا در مواردی مانند کیفیت ساخت و تکمیل فراوری از رقبای قدیمی خود عقب است اما اینها مسائل قابل حل هستند. این شرکت در فراوری خودروها عملکرد خوبی خواهد داشت اما برای توجیه ارزش بازار بالای یک تریلیون دلار کافی نیست.

برای مثال، رایان برینکمن، مدیر جی پی مورگان، هدف قیمتی 295 دلاری خود را گستاخانه خواند حتی اگر به معنای افت 70 درصدی سهام باشد زیرا تسلا را با وجود فراوری یک دهم خودرو در حال حاضر اندکی جلوتر از تویوتا موتور رهبر دنیا قرار می دهد.

قیمت سهام در خودروها، حاکی از افزایش فراوری است که هیچ خودروسازی نمی تواند به آن دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1390

به "تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید