تبدیل زبان اشاره به کلام با دستکش هوشمند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ما امیدواریم این اختراع راهی را برای کاربران زبان نشانه فراهم سازد که بدون احتیاج به مترجم، به طور مستقیم با افرادی که زبان نشانه را نمی فهمند، تبادل نظر نمایند.

تبدیل زبان اشاره به کلام با دستکش هوشمند

با اضافه نمودن حس گر های بیشتر روی صورت، مثلا مابین ابروان و کنار لب، می توان حالات صورت را نیز شناسایی و ترجمه کرد

مهندسان زیست شناسی دستکشی طراحی نموده اند که می تواند زبان نشانه آمریکایی را در جا به کلام تبدیل کند.

در داخل این دستکش، حسگر هایی ریز و کش آمدنی تعبیه شده اند که تا نوک انگشتان کشیده می شوند. این حس گر ها به وسیله رشته های الکتریکی حرکات انگشت را تشخیص می دهند و به یک تراشه الکترونیک متصل می شوند که روی مچ دست کاربر بسته می گردد. این تراشه الکترونیک به اندازه یک سکه کوچک است.

بدین ترتیب، وقتی کاربر دستان خود را حرکت می دهد و انگشتانش را می چرخاند، دست کش حروف الفبا، اعداد، کلمات و جملات را شناسایی، و به صورت کلام بازگو می نماید. با اضافه نمودن حس گر های بیشتر روی صورت، مثلا مابین ابروان و کنار لب، می توان حالات صورت را نیز شناسایی و ترجمه کرد.

اصل ترجمه به وسیله یک برنامه روی تلفن هوشمند انجام می گیرد. این برنامه، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، حالت های دست و انگشتان را به حروف و اعداد و کلمات تبدیل می نماید. این سیستم در حال حاضر می تواند 660 علامت را تشخیص دهد، که تمام حروف الفبا و اعداد صفر تا 9 جزو آن ها هستند. سیستم می تواند در هر ثانیه یک کلمه را ترجمه کند.

نمونه تجاری این فناوری احتیاج به تشخیص کلمات بیشتر و ترجمه در زمانی کوتاه تر دارد. حق انحصاری این اختراع به نام دانشگاه کالیفرنیا لوس آنجلس ثبت شده است. به گفته جان چن، محقق اصلی این دست کش، ما امیدواریم این اختراع راهی را برای کاربران زبان نشانه فراهم سازد که بدون احتیاج به مترجم، به طور مستقیم با افرادی که زبان نشانه را نمی فهمند، تبادل نظر نمایند.

وی اضافه نمود: به علاوه، امیدواریم که با این دستکش افراد بتوانند خودشان به یادگیری زبان نشانه بپردازند. مطالعاتی که منتهی به اختراع این دستکش شد، علاوه بر چن، توسط ژیهائو، کایل چن، سانگیل ژانگ، یهائو ژو و ویلی دنگ از دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس انجام گرفته است.

جین یانگ، از دانشگاه چونگ کینگ چین، نیز در این تحقیقات شرکت داشته است. از دیگر امتیازات این دستکش، می توان همچنین به قابل حمل بودن و وزن آن اشاره نمود. ادوات پوشیدنی پیشین چنین قابلیت هایی داشتند، اما به خاطر سنگینی عملا غیرقابل پوشیدن بودند.

طراحی جدید بسیار سبک تر و مواد اولیه آن ارزان تر است، اما برخی از محققان ناشنوایی، بر این اختراع انتقاداتی دارند.

به اعتقاد گابریل هاج، کارشناس ناشنوایی از مرکز تحقیقات زبان و ادراک ناشنوایان در دانشگاه کالج لندن، این اختراع اضافی است، زیرا ناشنوایان هم اکنون هم به ابزار ها و نرم افزار های متعددی برای تبدیل متن به کلام یا ترجمه متن دسترسی دارند، یا خیلی ساده با قلم و کاغذ یا حتی علایم کاملا واضح، به ارتباط با دیگران می پردازند.

وی که با سی ان ان تبادل نظر می کرد، اضافه نمود این روش های ارتباطی (موجود) چه اشکالی دارند؟ بهتر بود نام آوران فناوری روی طراحی های متمرکز بر کاربر و برای کاربر تمرکز می کردند تا این که به دنبال ابزار های رویایی باشند که گویی قرار است تمام مسائل دنیا را حل نمایند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 525

به "تبدیل زبان اشاره به کلام با دستکش هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل زبان اشاره به کلام با دستکش هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید