بیش از 14 هزار قطعه پانسمان بیماران ای بی در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: 71 هزار و 847 قطعه پانسمان تحویل شده و اکنون 14 هزار و 493 قطعه در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است که در صورت نیاز و درخواست، تحویل خانه ای بی خواهد شد.

بیش از 14 هزار قطعه پانسمان بیماران ای بی در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است

به گزارش وبدا، علیرضا رحیم نیا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه خریداری پانسمان های بیماران ای بی عملا تا سال 99 از طریق بنیاد برکت انجام و سپس با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی به هیات امنای صرفه جویی ارزی تحویل داده می شد، گفت: متاسفانه در پی تحریم های آمریکا از سال 99 به بعد شرکت سوئدی که تولید کننده این پانسمان ها بود، گفت در ایران نمایندگی انحصاری ندارد و به دلیل عدم امکان تهیه این پانسمان ها بیماران با مشکل روبرو شدند و متاسفانه چند تن از مبتلایان فوت کردند.

وی ادامه داد: بعد از این موضوع، نمایندگی یونیسف در ایران وارد عمل و محموله حدود 1.1 میلیون یورویی وارد کشور کرد و پول این محموله را آلمان به عنوان کمک های بشردوستانه پرداخت کرد؛ محموله وارد شده 137 پالت و به وزن 6550 کیلوگرم بود که وارد انبار هیات امنا شد.

رحیم نیا توضیح داد: در خرداد ماه 99 پانسمان های وارد شده از طریق نمایندگان هیات امنا و مرکز مدیریت پیوند شمارش و طی یک صورت جلسه به معاون درمان و اداره کل تجهیزات اعلام شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعدادکل پانسمان های وارد شده 86 هزار و 340 قطعه بود که 14 حواله از این پانسمان ها تحویل خانه ای بی شده است، توضیح داد: 71 هزار و 847 قطعه تحویل شده و 14 هزار و 493 قطعه اکنون در انبار هیات امنا موجود است که در صورت نیاز و درخواست تحویل خانه ای بی خواهد شد.

وی در انتها تاکید کرد: با آماری که گفتم متوجه خواهید شد که هیچ اختلافی وجود ندارد و پانسمانی مفقود نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1306

به "بیش از 14 هزار قطعه پانسمان بیماران ای بی در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 14 هزار قطعه پانسمان بیماران ای بی در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید