آنالیز صنایع خلاق ایران در چرخ

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، چهل وسومین قسمت فصل هشتم چرخ به آنالیز صنایع خلاق در ایران اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، دوشنبه 24 آبان 1400 از شبکه چهار پخش می گردد.

آنالیز صنایع خلاق ایران در چرخ

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در بخش تازه ها پویا پاک نژاد، دانش آموخته علوم شناختی از فناوری های تصویربرداری عصبی خواهد گفت.

در بخش دیگری از چرخ، محمدرضا مقدسیان با پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه علم، فرهنگ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره صنایع خلاق مصاحبه می نماید.

صنایع خلاق صنایعی هستند که اساس آن ها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات است. ریشه این مفهوم به صنایع فرهنگی برمی گردد که در طول زمان و با انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در قالب صنایعی مانند سینما، نرم افزار، موسیقی، انیمیشن، باز های ویدئویی و… ظهور پیدا می نماید. به عبارت دیگر صنایع خلاق متشکل از مجموعه ای از فعالیت های دانش بنیان هستند که دانش به معنای وسیع از جمله دانش ضمنی و فناوری های مبتنی بر حوزه هنر و فرهنگ و نه محدود به آن را در خدمت فراوری ارزش افزوده مالی قرار می دهند؛ بنابراین پتانسیل درآمدزایی از تجارت و مشمول حمایت حقوق مالکیت فکری دارند.

در بخش دیگری از این قسمت چرخ گفت وگوی حافظ آهی با دکتر مراد کاویانی راد، استاد جغرافیای دانشگاه خوارزمی کرج روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله تصویری چرخ مهم ترین رویداد های علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان آنالیز و واکاوی می نماید.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به صورت زنده و به مدت 50 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می گردد. مجری چرخ محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1318

به "آنالیز صنایع خلاق ایران در چرخ" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز صنایع خلاق ایران در چرخ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز صنایع خلاق ایران در چرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید