امن ترین راه ارسال حواله یوان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، حواله یوان با توجه به گستردگی حجم معاملات بازرگانی بین ایران و چین به سرعت رو به توسعه است.

امن ترین راه ارسال حواله یوان

یوان به نام واحد پولی کشور چین، یکی از رایج ترین ارزهای مورد استفاده در معاملات بین المللی است. به علت سیاست های دولت آمریکا و تحریم های بین المللی و بانکی، وسترن یونیون در ایران کنندگی یا شعبه رسمی ندارد. و انجام معاملات تجاری بین المللی که به صورت دلار انجام می گیرد بسیار هزینه بر و زمان بر شده است.

همچنین به علت محدودیت های فعلی، هزینه های جانبی حوالجات در قالب دلار و یورو با شرکت های چینی بسیار گران تمام خواهد. به همین دلیل استفاده از حواله یوان به علت ویژگی های مثبت بسیاری که دارد، به یکی از نیازهای اصلی بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی تبدیل شده است.

مزایای اصلی استفاده از حواله یوان

به صرفه بودن حواله یوان به چین نسبت به دلار یا دیگر ارزها. کارمزد تبدیل یوان به ریال در مقایسه با ارزهای دیگر مانند دلار و یورو بسیار کم است.

نداشتن محدودیت ارسال حواله یوان به چین در مقابل محدود بودن دیگر ارزهای رایج.

اطمینان از عدم بلوکه شدن. ارسال حواله یوان به چین، خارج از قوانین تحریم های آمریکا انجام می شود. و به دو علت نگرانی از تحریم ها و بلوکه شدن حواله نخواهید داشت: 1- انجام حواله از حساب های داخلی چین. 2- عدم دخالت دلار در انجام حواله

ارسال سریع. انتقال پول به چین به علت تجارت رسمی بین دو کشور بسیار سریع انجام می شود.

ارز یوان قیمت مناسبی دارد و دولت چین به علت به صرفه بودن واردات از چین برای تجار خارجی، سعی در پایین نگه داشتن ارزش آن دارد. یوان همواره دارای نرخ بسیار مناسب تری برای تجار و واردکنندگان است.

نا محدود بودن تراکنش حواله یوان در یک روز.

نرخ حواله یوان به چین

کارمزد انجام حواله به صورت دلار در بهترین حالت برای هر مبلغی از طریق صرافان فعال در کشور بین 100 الی 150 دلار می باشد. که در مقایسه با حوالجات یوان و هزینه ارسال پول به چین از طریق یوان کارمزد چشمگیری است.

نرخ ارسال حواله یوان به چین با توجه به مقدار وجه ارسالی متغیر است. معمولا با افزایش رقم وجه، کارمزد کاهش می یابد و اگر این مبلغ از عدد خاصی بالاتر برود، حواله یوان بدون کارمزد انجام خواهد شد. از آنجا که مجموعه آیسان اکسچنج به بیشتر بانک های چین حواله ارسال می کند، حواله یوان آیسان کارمزد پایینی دارد.

در حالی که در بیشتر صرافی ها 50 یوان کارمزد برای مبالغ کمتر از 50 هزار یوان و همینطور 20 یوان کارمزد برای مبالغ بین 50 تا 100 هزار یوان دریافت می شود؛ در مجموعه آیسان فقط برای مبالغ تا 40 هزار یوان کارمزد دریافت می شود. کارمزد حواله و هزینه ارسالی یوان در مجموعه آیسان اکسچنج مجموعا در مبالغ پایین تر از 40.000 یوان 50 یوان است و در مبالغ بالای 40.000 یوان شامل کارمزد نمی شود.

جدول کارمزد حواله یوان

برای انجام حواله یوان، حساب شخصی امن تر است یا حساب شرکتی؟

ارسال حواله یوان به کلیه حساب های شخصی و شرکتی امکان پذیر است. اما بیش از 90 درصد حواله های یوان بازرگانان ایرانی به حساب های شخصی انجام می شود. بیشتر این حوالجات بازرگانان ایرانی به حساب های شخصی هم در بانک کشاورزی چین (ABC) صورت می گیرد. بانک کشاورزی چین (ABC) به علت عدم دریافت کارمزد در تراکنش های بین بانکی و بین استانی درون چین یکی از بهترین گزینه ها برای ارسال حواله یوان می باشد. مبالغ تراکنش ها هم در بانک کشاورزی چین بدون محدودیت است.

انتخاب حساب شخصی یا شرکتی از طریق مشتریان انجام می شود.

هر کدام از این حساب های شخصی و شرکتی شرایط مخصوص به خود را دارند و انجام حواله به هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به صورت مختصر بیان می شود:

مزایا و معایب حواله یوان به حساب شخصی

انجام حواله و انتقال سریع یوان در استفاده از حساب های شخصی

کارمزد بسیار کم

عدم اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شخصی چین

o ریسک پذیری بالاتر و عدم امکان پیگیری در صورت بروز مشکل در معامله با حساب شخصی. زیرا خریدار، یوان را به حساب های شخصی فروشنده واریز می کند.

مزایا و معایب حساب شرکتی:

امنیت بالاتر در خرید و معاملات تجاری

o زمان طولانی تر انجام حواله های شرکتی

o اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شرکتی

o کارمزد بیشتر نسبت به حواله های شخصی

برای انجام ایمن ترین حواله یوان چه کار باید کرد؟

انجام حواله ایمن و سریع در مجموعه آیسان اکسچنج با 10 سال سابقه بدون کوچکترین خطا صورت می پذیرد. در تمامی روزهای کاری امکان ارسال حواله وجود دارد. تمام اطلاعات و نکاتی که برای انجام حواله یوان به چین نیاز دارید در این 5 مرحله کوتاه خلاصه شده است:

1.: برای اطلاع از نرخ روز به سایت https://isunex.ir/ مراجعه کنید.

2. : نهایی کردن نرخ ریالی و ثبت سفارش انجام می شود.

3. : در این مرحله باید تسویه ریالی به طور کامل انجام شود و فیش های پرداختی برای شرکت ارسال شود.

4. : شماره حساب مقصد را به صورت تایپ شده به علاوه نام شخص صاحب حساب به چینی ارسال می شود.

5. : و در آخر، یوان به حسابی که درخواست کردید واریز شده و فیش واریزی تا پایان همان روز به شما ارائه می شود. می توانید در حدود 2 الی 4 ساعت بعد از ثبت درخواست خود و تسویه ریالی، فیش واریز حواله به چین را دریافت می نمایید.

با توجه به بسته بودن سیستم سوئیفت و مسائل ناشی از تحریم ها و محدودیت های سیستم بانکداری، بازرگانان در انتقال ارز دچار مسائل بسیاری شده اند. امروزه حواله یوان چین، یکی از معدود حواله هایی است که برای سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی و حتی دانشجویانی که در دانشگاه های چین تحصیل می کنند، اهمیت بسیاری دارد. زیرا ارسال حواله یوان به چین، خارج از قوانین تحریم های آمریکا انجام می شود.

امن ترین راه ارسال حواله یوان به چین، استفاده از موسسات و شرکت های معتبر در راستای ارائه خدمات ارزی، انتقال وجه و مبادلات مالی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1146

به "امن ترین راه ارسال حواله یوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین راه ارسال حواله یوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید