همه چیز در خصوص املاک کلنگی در همدان

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، اگر به دنبال خرید املاک کلنگی در شهرهای خوش آب و هوا و زیبای کشورمان، چه برای سرمایه گذاری و چه به منظور سکونت خود هستید، پیشنهاد می دهیم که همدان این شهر تاریخی و زیبا را انتخاب کنید.

همه چیز در خصوص املاک کلنگی در همدان

همدان یکی از شهرهای قدیمی است و طی سال های اخیر به علت رشد مالی و جذب سرمایه های خارجی توانسته است در رده شهرهای مهاجرپذیر ایران قرار بگیرد. همچنین این شهر به واسطه نزدیکی به تهران و قیمت مناسب ملک، می تواند مقصد مطلوبی برای نقدینگی های سرگردان انبوه سازان محسوب گردد.

بافت کلی این شهر شامل بافت بسیار کهن (تپه های هگمتانه در داخل شهر) بافت تاریخی (مربوط به دوران اسلامی مانند میدان امام خمینی) و بافت مدرن است. بافت مدرن این شهر شامل ساختمان های دو تا سه طبقه و برج های خوش نقشه است.

در حال حاضر گران ترین مناطق شهر همدان شامل منطقه یک و دو می گردد که اطراف کوهستان الوند و منطقه سه و چهار آن در شمال و حاشیه شهر قرار گرفته است. بنابراین شمال شهر همدان، برخلاف کلان شهر تهران، ارزان تر و دارای تراکم جمعیتی زیاد است. همچنین باید یادآور شد بیشتر شهرک های جدید و مسکن مهر در حاشیه این شهر مملو از برج های بلند است.

دلیل رشد ساخت وساز در همدان

طی سال اخیر میزان ساخت وساز در همدان با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو شده است. دلیل عمده این رشد، فرودگاه هواپیماهای پهن پیکر، حمل ونقل توسعه یافته، وجود آزادراه ساوه همدان و شبکه ریلی گسترده، بازارچه های لوکس به واسطه توریستی بودن شهر، تعدد بافت تاریخی و آرامگاه ابن سینا است. هم اکنون این شهر پذیرای سرمایه گذاران خارجی و داخلی است.

عوامل ذکرشده در کنار اقتصاد مطلوب به واسطه داشتن 5 هزار کیلومتر راه جاده ای، ریلی و آزادراه ساوه-همدان، باعث شده است که این شهر نقش استراتژیک در غرب کشور ایفا نماید.

انواع املاک کلنگی در همدان

در حال حاضر سه نوع املاک کلنگی با ساختار و مالکیت متفاوت در شهر همدان وجود دارد. نوع اول این خانه ها شامل املاکی است که طول عمر 20 تا 30سال دارند که مالک آن ها به دنبال یافتن شریک برای تخریب، ساخت وساز، معاوضه یا فروش است.

نوع دوم، خانه هایی هستند که تنها به صورت اسمی واژه کلنگی را به یدک می کشند در حقیقت این نوع املاک، خانه های جوان مرگ شده ای هستند که عمری حدود 5 تا 10 سال دارند و مالک آن برای دریافت تراکم و کسب سود زیاد به دنبال ساخت وساز مدرن و ارتقای طبقات آن است.

نوع سوم این خانه ها نیز شامل آپارتمان هایی با عمر بیش از 20 ساله و یا حتی جوان تر است که باقی مالکان راضی به فروش یکجای ملک نبوده و مالک فعلی برای خروج سرمایه های خود ازملک مذکور مجبور به فروش می گردد.

هدف گذاری برای خانه های کلنگی نوع اول و دوم کاملاً روشن بوده و در صورت پیدا شدن شریک یا تامین هزینه ساخت، مالک یا موکل مالک آغاز به تخریب، گودبرداری و ساخت وساز می نماید.

اما نوع سوم احتیاجمند رضایت همسایه ها است که این مورد با دو راه جذب توافق همه همسایه ها با خرید ملک با قیمتی بالاتر از عرف آن منطقه و یا کسب رضایت همسایه ها برای ساخت وساز جدید قابل حل است. بنابراین اگر خواستار خرید ملک کلنگی از نوع سوم هستید به یاد داشته باشید که ممکن است حتی یک همسایه راضی به فروش، تخریب و ساخت وساز نباشد و در آن صورت شما باید تا مدت ها درگیر کسب رضایت از همسایه ها باشید و انرژی و سرمایه های مادی و جسمی خود را صرف املاکی کنید که ساکنان آن ها رابطه عاطفی با ملک موردنظر داشته و یا به هر دلیلی راضی به فروش یا تخریب نیستند.

قیمت خانه های کلنگی در همدان

در حال حاضر قیمت انواع خانه های کلنگی در همدان از 80میلیون تومان تا 3میلیارد تومان است. متراژ این املاک نیز از 40 تا 300متر است که البته زمین هایی با وسعت بسیار زیاد نیز در مرکز این شهر یافت می گردد که قیمت آن بیشتر از 10میلیارد تومان است.

به هرروی در حال حاضر یک ملک 250مترمربعی در محله شهید زمانی شهر همدان به صورت معاوضه یا مشارکت در ساخت با سند قطعی حدود یک میلیارد و 262 میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین یک ملک 140مترمربعی با سند قولنامه ای حدود 75 میلیون تومان در ولیعصر همدان برای فروش فایل شده است.

اگر به دنبال خرید یک زمین کلنگی در یک محله لوکس و عیان نشین هستید هم باید نگاهی به فایل های فروش منطقه هنرستان شهر همدان داشته باشید. این منطقه با داشتن آب وهوای مطلوب و خانه های ویلایی، یک سرمایه گذاری به صرفه را برای شما به ارمغان می آورد. در حال حاضر یک زمین 250مترمربعی، قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارد که با توجه به موقعیت و کیفیت منطقه رقم منصفانه ای است. همچنین یک ملک 198 مترمربعی در منطقه اعتمادیه همدان 514 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

شرایط کنونی معاملات بازار املاک کلنگی در همدان

اگرچه طی سال های اخیر قیمت خانه های کلنگی همدان متأثر از کلان شهرها با افزایش 50تا 60 درصدی روبرو شده است، اما بر خی از مالکان همچنان به امید افزایش قیمت ها و خریداران به امید کاهش قیمت ها در انتظار زمان مناسبی برای معامله هستند.

در این میان به گفته بسیاری از مشاوران املاک شهر همدان، بسیاری از مالکان و متقاضیان خرید املاک کلنگی بی صبرانه منتظر اتفاقات 13 آبان و آغاز تحریم های جدید از سوی آمریکا هستند . درحالی که به اعتقاد کارشناسان صنعت ساخت وساز و به خصوص بخش معاملات، مسکن دیگر قابلیت رشد نداشته و از مالکان می خواهند اگر به دنبال تبدیل املاک منقول خود به سرمایه هستند منتظر اتفاق خاصی در بازار نباشد؛ چراکه بازار املاک کلنگی از ابتدای سال 97 تا به امروز در شهر همدان با رشد 20تا 50درصدی روبرو شده که حتی در بعضی از نقاط این رشد بالاتر از 50درصد نیز بوده است.

در حال حاضر نبود نقدینگی، افزایش قیمت یک باره نرخ املاک کلنگی، گران شدن مصالح ساختمانی، افزایش هزینه های ساخت وساز و توجه دولت به بخش بازآفرینی شهری و اصلاح بافت های فرسوده باعث شده خرید و فروش املاک کلنگی به چالش کشیده گردد.

اما با تمام این اوصاف و با توجه به گفته های کارشناسان مسکن، بازار املاک کلنگی همچنان بازار پرسودی برای ساخت وساز محسوب می گردد.

احداث املاک کوچک متراژ

با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش توانایی خرید مسکن مصرفی از سوی متقاضیان، سازندگان باید نگاهی به ساخت ساز املاک کوچک متراژ داشته باشند. چرا که به علت افزایش قیمت ها، بخش اعظمی از تقاضا به متراژهای کوچک اختصاص یافته است و این نوع املاک در سطح شهرها به شدت کاهش یافته است. بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در املاک کلنگی هستید و مایل هستید این املاک را به آپارتمان های نوسازی مبدل کنید، نگاهی به املاک کوچک متراژ با معماری و دکوراسیون جمع شونده داشته باشید؛ چراکه این املاک علاوه بر تقاضای مصرفی بالا، سرمایه شما را به سرعت به نقدینگی تبدیل می نماید.

رواج ساخت سوئیت در همدان

یکی از دانشگاه های عظیم در سطح کشور دانشگاه بوعلی سینا است این دانشگاه از لحاظ تعدد رشته و تعداد دانشجو حائز اهمیت است. این دانشگاه به واسطه داشتن 310رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکتری حدود 14هزار دانشجوی بومی و غیربومی دارد.

بخشی از دانشجویان غیربومی این دانشگاه به علت محدود بودن خوابگاه های دولتی و غیردولتی در سوئیت های دانشجویی آزاد مستقر هستند.

طی سال های اخیر با وجود ساخت و ساز متعدد خوابگاه، این دانشگاه توانسته تنها 4تا 5 هزار نفر را تحت پوشش خوابگاه قرار دهد؛ بنابراین بخشی از حجم دانشجویان در خوابگاه های آزاد و پانسیون های خصوصی زندگی می نمایند. بنابراین اگر به دنبال مکان مناسبی برای سرمایه خود هستید، می توانید با خریداری یک ملک کلنگی در مرکز شهر و ساخت وساز آن به صورت خدماتی و آموزشی، می توانند بهترین بهره را ازملک مورد نظر داشته باشید. اگرچه در طی سال های اخیر تعداد سوئیت های خصوصی افزایش چشم گیری داشته اما بدون تردید جا برای ورود پانسیون جدید شما همچنان باقی است.

سخن پایانی

به هرحال اگر به دنبال خرید ملک کلنگی در همدان هستید، باید برای ساخت آن برنامه ای دقیق داشته باشید. در حال حاضر بازار سویئت در شهر همدان به واسطه وجود تعدد دانشجو و احتیاج آن ها به خوابگاه و همچنین املاک کوچک متراژ به واسطه وجود تقاضای مصرفی می تواند برای خریداران انتخاب مفیدتری نسبت به ساخت وساز املاک لوکس با متراژهای عظیم و همچنین املاک تجاری داشته باشد.

به گفته کارشناسان بازار مسکن، آینده بازار در دستان سازندگانی است که با سنجش بازار مصرفی توانسته اند املاکی را فراوری نمایند که جوابگوی احتیاج متقاضیان با توجه به دارایی آن ها است.

منبع: هومینگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 427

به "همه چیز در خصوص املاک کلنگی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص املاک کلنگی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید