افتتاح فاز نخست الکترود گرافیتی تا خاتمه سال، شروع اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید از آنجا که کشور به 5 میلیون تُن ورق فولادی در سال نیازمند است، اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه شروع شده و مقرر است که سرعت کار افزایش یابد.

افتتاح فاز نخست الکترود گرافیتی تا خاتمه سال، شروع اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست مشترک با محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز موضوعات مختلفی در حوزه بازار فولاد و سیاست های مربوط به تنظیم بازار مطرح شد و توافقات خوبی صورت گرفت.

وی آنالیز طرح های توسعه ای در حوزه فراوری فولاد به ویژه ورق را یکی دیگر از موضوعات آنالیز شده در این جلسه برشمرد و اضافه نمود: احتیاج سالانه کشور به ورق فولادی حدود 5 میلیون تُن است به همین دلیل اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه شروع شده و مقرر است که سرعت کار افزایش یابد.

عضو کابینه دوازدهم اضافه نمود: هرچند تحریم موجب ایجاد بعضی موانع شده، اما می توان به وسیله همکاری با سایر شرکت ها -که مذاکراتی در این زمینه صورت و تفاهم هایی برای انعقاد قرارداد های اولیه انجام گرفته- نه تنها ورق کشور را تامین کرد بلکه مازاد آن را نیز صادر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دستور کار بعدی جلسه امروز موضوع الکترود گرافیتی بود که این محصول کالایی استراتژیک برای صنایع فولاد کشور است، ادامه داد: علیرغم اینکه پروژه ای در این حوزه در سال های گذشته کلید خورده، اما فعالیت آن متوقف شده در نشست امروز مدیران ارشد این حوزه تعهد دادند در هفته آینده برنامه زمانبدی شده برای تکمیل این پروژه به ما ارائه دهند تا فاز نخست آن در انتهای سال افتتاح گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 734

به "افتتاح فاز نخست الکترود گرافیتی تا خاتمه سال، شروع اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح فاز نخست الکترود گرافیتی تا خاتمه سال، شروع اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید