برنامه برقی تاتا در هند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تاتاموتورز در پی توسعه سبد خودرو های الکتریکی و افزودن مدل های گران تر است.

برنامه برقی تاتا در هند

به گزارش ایسنا، مدیر عامل تاتاموتورز گفت این شرکت میخواهد مجموعه خودرو های الکتریکی اش را با مدل های نو و قیمت های بالاتر ارائه دهد. به گفته شایلش چاندرا، این شرکت میخواهد پیشروی خود را به عنوان پرفروش ترین عرضه نماینده خودرو های الکتریکی در هند ادامه دهد.

وی به رویترز گفت این خودروساز بعلاوه محدوده انتخابی را برای خودرو های برقی خود ارائه خواهد نمود تا بتواند احتیاج های خریداران متعدد را رفع کند.تاتا با فروش 50هزار خودروی برقی، با یاری یارانه های دولتی و تعرفه های بالای واردات، بر بازار خودرو های الکتریکی هند مسلط شده و برنامه هایش را برای عرضه 10 مدل برقی تا مارس 2026 ترسیم نموده است. بازار خودروی هند در مقایسه با جمعیت آن بسیار کوچک است و مدل های الکتریکی تنها یک درصد از کل فروش سالانه خودرو (حدود سه میلیون دستگاه) را تشکیل می دهند، اما دولت می خواهد این اندازه را تا سال 2030 به 30درصد افزایش دهد.

رئیس تاتاموتورز گفت: گذار به خودرو های الکتریکی در هند بسیار سریع تر از آنچه تصور می کنیم اتفاق می افتد و ما مطمئن هستیم که استراتژی درستی را انتخاب نموده ایم.

تاتاموتورز بزرگ ترین شرکت خودروسازی هند، در سال 2021 تا 2022 توانست 19هزار و 105 خودروی برقی بفروشد که رشد 353درصدی نسبت به سال مالی قبل داشت.

سنگ بنای برنامه نخست وزیر هند - نارندرا مودی - الکتریکی سازی، تغییرات اقلیمی و کاهش کربن است و خودرو های الکتریکی راهی برای یاری به هند برای کاهش واردات نفت و کاهش آلودگی در شهر های بزرگ هستند.

هند میخواهد تا سال 2030 میلادی 30 درصد از کل فروش خودرو های سواری این کشور را به الکتریکی ها اختصاص دهد.

تاتا در کوشش است خود را در کنار خودروسازان جهانی قرار دهد که میلیارد ها دلار برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) سرمایه گذاری می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1619

به "برنامه برقی تاتا در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه برقی تاتا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید