اشتباه رایج هنگام خرید گوشی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، عدم فعال سازی گوشی نو (آکبند) یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در هنگام خرید گوشی است.

اشتباه رایج هنگام خرید گوشی

به گزارش، با اجرای طرح رجیستری، تنها دستگاه هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده و یا پیش از آغاز طرح رجیستری روشن بوده اند، می توانند بدون هرگونه محدودیت زمانی، از شبکه های اپراتوری استفاده نمایند. در غیراین صورت دستگاه پس از اولین اتصال به شبکه، پیغامک هشدار دریافت کرده و پس از مدت زمان کوتاهی، قطع می گردد.

در صورت عدم فعال سازی دستگاه در حضور فروشنده، همتا هیچگونه مسئولیتی برای گوشی غیرقانونی، کد فعال سازی نادرست یا عدم وجود کد فعال سازی ندارد. از این رو کانال اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) هشدار می دهد که حتما هنگام خرید گوشی آکبند (نو) دستگاه را برای خود با پیروزیت فعالسازی کنید. برای فعالسازی پیروز ابتدا در نتیجه استعلام اصالت دستگاه آکبند، گوشی باید قانونی باشد، نام شرکت واردنماینده و گارانتی نماینده درج شده باشد و کد فعال سازی شش رقمی در دسترس و صحیح باشد. پس از فعال سازی پیروز، همتا یک پیغام تأیید به شماره همراه شما ارسال می نماید.

  • همه آنچه که برای رجیستری گوشی باید بدانیم

با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه سیم کارت خور توسط شخص خریدار انجام گردد، استعلام اصالت دستگاه است. استعلام اصالت دستگاه به وسیله شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه انجام می پذیرد. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردنماینده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه کنید.

در صورت تصمیم قطعی برای خرید، دستگاه را روشن کرده و #06#* را روی آن شماره گیری کرده و تطابق شناسه (IMEI) نمایش داده شده با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه را کنترل کنید. در صورت عدم تطابق این دو شناسه (IMEI)، از خرید دستگاه صرف نظر کنید.

در این مرحله، باید دستگاه را در حضور فروشنده، به یاری کد فعال سازی چاپ شده روی کارت گارانتی یا جعبه، به وسیله سامانه همتا فعال سازی کنید. درصورتی که کد فعال سازی به شما ارائه نشد یا فرآیند فعال سازی برای سیم کارت شما با پیروزیت انجام نشد، از خرید دستگاه صرف نظر کنید.

پس از فعال سازی پیروز دستگاه برای سیم کارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت کنید که شناسه (IMEI) دستگاه در آن ذکرشده و دارای مهر فروشگاه است. هرگونه مسائل احتمالی در آینده، به یاری ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 583

به "اشتباه رایج هنگام خرید گوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه رایج هنگام خرید گوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید