آمریکا در حال آموزش نظامی مخفیانه به سربازان تایوانی است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، طی یک سال گذشته آمریکا سربازان تایوانی را به صورت مخفیانه آموزش داده است.

آمریکا در حال آموزش نظامی مخفیانه به سربازان تایوانی است

در همین ارتباط گفته شده که بیش از بیست عضو نیروهای ویژه و نیروهای پشتیبانی ارتش آمریکا در حال حاضر واحدهای کوچک در نیروی زمینی تایوان را آموزش می دهند و تعداد نامعلومی هم از تفنگ داران آمریکایی اجرای عملیات با قایق های کوچک را به سربازان نیروی دریایی تایوان آموزش می دهند.

در این گزارش گفته شده که این نظامیان آمریکایی از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تایوان اعزام شده اند اما این مسئله تا به امروز مسکوت مانده بود.

تایوان خود را دولتی مستقل می داند. اما چین از تایوان به عنوان یک استان جدا شده از خود یاد می نماید و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد ننموده است.

تعدادی از متحدان غربی تایوان اخیراً از نمایش آشکار قدرت نظامی چین ابراز نگرانی نموده اند. با این حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت که شی جین پینگ، همتای چینی اش موافقت نموده است که به توافق تایوان پایبند باشد.

به نظر می رسد بایدن به سیاست واشنگتن در زمینه چین واحد اشاره نموده است که بر اساس آن چین را به رسمیت می شناسد نه تایوان را. تنها چند کشور تایوان را به رسمیت می شناسند. بیشتر کشورها دولت چین را به رسمیت می شناسند. ایالات متحده هیچ ارتباط رسمی با تایوان ندارد اما قانونی دارد که طبق آن، وسایل دفاع از خود را در اختیار این جزیره قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1266

به "آمریکا در حال آموزش نظامی مخفیانه به سربازان تایوانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در حال آموزش نظامی مخفیانه به سربازان تایوانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید