11 افزونه رایگان برتر گوگل کروم

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مرورگر گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگر های جهان به شمار میرود. شما در گوگل کروم از افزونه های کاربردی برای سفارشی سازی صفحه Home، توسعه متن، تصحیح اتوماتیک اشتباهات دستوری زبان و حتی مسدود کردن ردیاب ها استفاده می کنید. اگر در پی افزونه های تازه در این مرورگر محبوب هستید، در این مقاله ما به آنالیز 11 تا از برترین افزونه های تازه و رایگان گوگل کروم می پردازیم.

11 افزونه رایگان برتر گوگل کروم

مایکروسافت سال ها پیش تصمیم گرفت که کل مرورگر خود را با استفاده از کرومیوم، بازسازی کند. کرومیوم یک مرورگر منبع باز است که مبنای مرورگر کروم به شمار میرود. هنگامی که گوگل در سال 2008 برای اولین بار کروم را معرفی کرد، آن ها بعلاوه کدهای منبع باز کرومیوم را نیز منتشر کردند. بزرگ ترین تفاوت بین دو مرورگر در این است که کروم پایه و اساس کرومیوم است و گوگل چند ویژگی اختصاصی مانند به روزرسانی اتوماتیک و پشتیبانی از فرمت های ویدیوی را به کروم اضافه نمود. این شرکت نیز رویکرد مشابهی را برای سیستم عامل کرومیوم انجام داده است. اما آنچه کروم را متمایز می نماید، تنوع بسیار زیاد افزونه هایش است که قابلیت های اضافی را به مرورگر و وب سایت ها اضافه می نمایند.

به طور کلی افزونه مرورگر یک برنامه نرم افزاری کوچک است که ظرفیت یا عملکردی را به مرورگر وب اضافه می نماید. یک افزونه مرورگر، می تواند از همان رابط های برنامه ِی کاربردی (API) که جاوا اسکریپت در یک صفحه وب می تواند استفاده کند بهره ببرد، اما برنامه افزودنی می تواند کارهای بیشتری انجام دهد زیرا به مجموعه APIهای خود نیز دسترسی دارد.

در حالی که افزونه ها معمولاً برای افزودن قابلیت ها و افزایش عملکرد وب سایت استفاده می شوند، می توانند برای حذف عناصر ناخواسته وب سایت مانند تبلیغات بازشو و ویژگی هایی مانند پخش اتوماتیک برای فیلم های آنلاین نیز مورد استفاده قرار گیرند. افزونه های مرورگر معمولاً با HTML ،CSS یا JavaScript نوشته می شوند. مانند سایر انواع نرم افزارها، برنامه های افزودنی مرورگر را می توان برای رفتارهای نامطلوب کدگذاری و برای ارائه بدافزار از آن ها استفاده کرد. اگرچه بیشتر افزونه ها قبل از فهرست شدن آنالیز می شوند، اما افزونه های مخرب که خط مشی های برنامه توسعه دهنده مرورگر را نقض می نمایند، در بین آن ها وجود دارند.

همانطور که اشاره شد، در این مطلب به آنالیز 11 مورد از برترین افزونه های کاربردی و رایگان مرورگر محبوب گوگل کروم می پردازیم:

1. افزونه Momentum

بیاید از زیباسازی صفحه Home آغاز کنید. Momentum یکی از محبوب ترین افزونه های گوگل کروم است که برای هر فردی کاربرد دارد. این افزونه با تغییر تصویر پس زمینه به صورت روزانه تنوع جالبی به صفحه Home گوگل کروم شما می بخشد. Momentum ساعت را کاملا واضح نمایش و درکنار صفحه، قابلیت ایجاد فهرست کارها یا مأموریت ها را به شما ارائه می دهد که به یاری آن می توانید برنامه هرروز خود را تنها با بازکردن گوگل کروم معین کنید. با انجام هرکدام از کارها یا مأموریت ها، می توانید مأموریت مدنظر خود را خط بزنید و سراغ کار بعدی بروید. بعلاوه شما می توانید یک عبارت انگیزشی یا شعارگونه را در صفحه خود قرار دهید و با این کار نشاط روزانه خود را برای انجام کارهایتان تامین کنید.

2. افزونه StayFocused

گوگل کروم دروازه ورود شما به اینترنت است و اینترنت واقعاً می تواند حواس شما را پرت کند. افزونه StayFocused به شما یاری می نماید که برای یکسری از وب سایت هایی که همواره وارد آن می شوید زمان مشخص کنید. مثلا 10 دقیقه در فیسبوک. بعد از مدت زمان معین شده برنامه دسترسی شما را به سایت محدود می نماید و با این کار متوجه می شوید که باید به کار دیگری رسیدگی کنید. اساساً این افزونه بسیار شبیه به ویژگی Screen Time آیفون است، اما برای وب سایت ها کاربرد دارد.

3. افزونه Bitwarden

یکی دیگر از افزونه های مهم کروم که به منظور مدیریت رمزهای عبور مورد استفاده قرار می گیرد، Bitwarden است. اگر در پی یک افزونه مدیریت رمزهای عبور رایگان می گشت، Bitwarden برترین گزینه خواهد بود. این افزونه تمامی اطلاعات ورود به حساب های کاربری شما را به صورت رمزگذاری شده ذخیره می نماید. این افزونه هر کاری را که شما می خواهید انجام می دهد مثلا رمزها را ذخیره می نماید، به شما یاری می نماید تا رمزهای جدیدی ایجاد کنید و در تنظیمات آن قابلیتی وجود دارد که به محض باز کردن صفحه، رمزهای عبور ذخیره شده را به طور اتوماتیک پر می نماید. شما می توانید این ویژگی را از قسمت Settings > Options > Autofill پیدا کنید.

5 علت مهم برای مهاجرت از گوگل کروم به فایرفاکس

4. افزونه Magical Text Expansion

افزونه Magical Text Expansion یکی از برترین افزونه های گوگل کروم است. با استفاده از این افزونه می توانید کلمات، عبارت و جملاتی را که بسیار استفاده می کنید، به صورت کد وارد کنید. به جای این که تمامی آن موارد را تایپ کنید با تایپ چند حرف، تمامی آنچه می خواهید تایپ خواهد شد. این افزونه بعلاوه کاملا رایگان و بدون تبلیغات است. شما می توانید به سرعت میانبر های خود بسازید و از آن در گوگل کروم بهره ببرید. این افزونه به شما امکان می دهد میانبرهای مرتبط را نیز گروه بندی کنید. اگر شما فردی فراموشکار هستید، می توانید از ویژگی جستجوی این افزونه برای جستجوی کلمات ذخیره شده خود بهره ببرید.

5. افزونه Zoom Scheduler

شاید یک واقعیت غم انگیز بعد از شیوع پاندمی کرونا وجود داشته باشد و آن هم این است که شما هیچ راه فراری از جلسات Zoom ندارید و باید همواره آن را تحت کنترل خود قرار دهید. افزونه Zoom Scheduler در این زمینه می تواند یاری شایانی به شما بکند. با این افزونه می توانید میتینگ های Zoom خود را به راحتی برنامه ریزی کنید، اتاق بسازید و آدرس آن را برای دیگران ارسال کنید. این افزونه با تقویم گوگل شما ادغام می گردد و هنگام برنامه ریزی جلسه در تقویم گوگل می توانید آدرس آن را نیز وارد کنید تا آدرس جلسه Zoom به طور اتوماتیک به همراه ایمیل دعوت به همه شرکت نمایندگان ارسال گردد و آن ها این جلسه را فراموش نکند.

6. افزونه Weave Highlighter

احتمالا شما از هایلایتر ها در کتاب های الکترونیکی و فیزیکی استفاده نموده اید. اما آیا می توانید چنین کاری را در صفحات وب نیز انجام دهید؟ افزونه Weave Highlighter یکی از برترین افزونه های رایگان کروم محسوب می گردد. با این افزونه می توانید صفحات وب را مانند پی دی اف، ورد و… هایلایت کنید. این افزونه برای محققین و پژوهشگرانی که می خواهند صفحات وب را تحلیل و آنالیز نمایند، بسیار مفید است. رنگ های مختلفی وجود دارد که شما می توانید معین کنید که هر کدام از آن ها برای چه چیزی باشند. علاوه بر این، می توانید هایلایت ها را در پوشه بندی های مختلفی ذخیره کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، همه این ها در فضای ذخیره سازی ابری شما ذخیره می گردد تا شما به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. اگرچه این افزونه رایگان است اما نسخه پرمیوم آن نیز وجود دارد تا کاربران بتوانند از پوشه ها و فضای ذخیره سازی نامحدود و بعلاوه رنگ های سفارشی هایلایترها بهره ببرید.

7. افزونه Grammarly

اگر روزانه به نوشتن محتواهای انگلیسی مشغول هستید، حتما افزونه Grammarly را در گوگل کروم خود نصب کنید. این افزونه کاربردی به شما یاری می نماید تا ایرادهای متن خود را پیدا و آن ها را ویرایش کنید. بعلاوه با داشتن اکانت پریمیوم این افزونه، می توانید متن انگلیسی خود را دستخوش تغییرات گسترده ای کنید و حتی از افزونه Grammarly بخواهید وزن متن را به دلخواهتان تغییر دهد. ایمیل ها، متون ساده بلاگ ها و… همگی زیر نظر این افزونه مورد آنالیز قرار می گیرند و غلط ها و پیشنهادها به شما داده می گردد تا در نهایت متنی عالی داشته باشید. در کل این افزونه به شما یاری می نماید تا بهتر بنویسید. افزونه Grammarly یکی از برترین افزونه های گوگل کروم است.

7 ترفند جالب مرورگر کروم که از وجودشان بی خبر بودید

8. افزونه Honey

طبیعتا همه ما دوست داریم که در هنگام خرید اجناسی را انتخاب کنیم در کنار کیفیت مناسب قیمت خوبی نیز داشته باشند. افزونه Honey به هنگام خرید آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد و سبب صرفه جویی در زمان می گردد. اگر قصد خرید از وب سایت خاصی را داشته باشید، این افزونه سریعاً تمام کوپن های موجود و کدهای تبلیغاتی را آنالیز نموده و فوراً آن ها را امتحان می نماید. در نهایت هریک از آن ها که واقعی و قابل استفاده هستند را به شما ارائه می دهد. در حال حاضر فهرست وب سایت هایی که افزونه Honey از آن ها پشتیبانی می نماید گسترده است و شامل بسیاری از برندهای اصلی نیز می گردد. به علاوه، به شما اطلاع می دهد که آیا چیزی را که خریداری می کنید با قیمت مناسب تری در استورهای دیگر در دسترس است یا نه. بعلاوه این افزونه دارای یک ابزار مقایسه قیمت و تاریخچه قیمت ویژه برای وب سایت آمازون است. افزونه ی Honey قطعا در صرفه جویی پول و زمان شما یاری شایانی خواهد نمود.

9. افزونه OneTab

افزونه OneTab به شما یاری می نماید تا با استفاده از آن سرعت سیستم خود را افزایش دهید. وقت تب های زیادی در مرورگر باز باشند، خود به خود سرعت سیستم شما پایین می آید. با استفاده از این افزونه می توانید تمامی تب ها را تبدیل به یک فهرست و یک تب کنید. بدین ترتیب تا 95 درصد از مقدار مصرف حافظه را می توانید کاهش دهید. این افزونه تمام تب ها و پنجره های باز کروم را تبدیل به یک تب و فهرست می نماید که در صورت احتیاج به هرکدام از تب های جمع شده، می توانید آن را به یاری فهرست ایجاد شده بازیابی کنید. افزونه OneTab به کمتر شدن استفاده رم گوگل کروم یاری شایانی خواهد نمود.

10. افزونه Magic Actions for YouTube

افزونه Magic Actions for YouTube یکی از برترین افزونه های کاربردی گوگل کروم به شمار می آید. این افزونه به شما یاری می نماید تا بتوانید ویدئوهای یوتیوب را به صورت HD مشاهده کنید. در واقع، دیگر احتیاجی نیست انتخاب کنید که کیفیت ویدیو چقدر باشد. علاوه بر این، به سادگی می توانید صدا را با اسکرول کم و زیاد کنید. حالت پخش سینما هم فعال است و تمامی ویژگی های یوتیوب را می توانید با یک کلیک اجرا کنید. بعلاوه این افزونه به یوتیوب تعدادی ویژگی مانند اسکرین شات تک کلیک (One-click Screenshots)، بلاک نظرات، حالت روز/شب، تم های رنگی و موارد دیگر را اضافه می نماید. با افزونه Magic Actions for YouTube شما قادر خواهید بود تا ویدیوها را بدون حواس پرتی و بدون هیچ تغییری به حالت تمام صفحه مشاهده کنید.

11. افزونه uBlock Origin

همانطور که ممکن است آگاه باشید، گوگل کروم امنیت چندان بالایی ندارد. اما برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. افزونه uBlock Origin کروم را به مرورگری کاملا امن تبدیل می نماید و دیگر سایت ها نمی توانند اطلاعات شما را در اختیار داشته باشند. این افزونه انواع مختلفی از ردیاب های آنلاین را مسدود می نماید. شما با یک کلیک می توانید یک سایت را بلاک کنید و اجازه ندهید از اطلاعات شخصی شما استفاده کند. گفتنی است که این افزونه کاملا رایگان است و برای دسته بندی سایت ها از فهرست های مختلفی استفاده می نماید. بعلاوه افزونه uBlock Origin فشار کمتری به سیستم شما وارد می نماید و به علت مصرف کمتر CPU و RAM گزینه بسیار مناسبی برای استفاده کاربران محسوب می گردد.

گوگل کروم بدون شک محبوب ترین مرورگر وب دنیا به شمار می رود. همانطور که در قسمت بالا هم گفته شد، یکی از نقاط قوت مرورگر کروم امکان اضافه نمودن افزونه های مختلف است. با این وجود، انتخاب افزونه درستی که سرعت بارگذاری وب سایت ها را پایین نیاورد، می تواند سخت باشد. در این مقاله ما 11 مورد از افزونه های کاربردی گوگل کروم را معرفی نموده ایم. استفاده از تمامی این افزونه ها کاملاً رایگان است و با نسخه های ویندوز، مک و لینوکس نیز سازگاری دارند.

منبع: Lifehacker

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1299

به "11 افزونه رایگان برتر گوگل کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 افزونه رایگان برتر گوگل کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید