گروه مرگ در انتظار مسابقات انتخابی جام جهانی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر روز گذشته (سه شنبه) با انجام چند بازی در قاره آسیا به سرانجام رسید تا چهره 12 تیم صعود کننده به مرحله نهایی این مسابقات معین گردد.

گروه مرگ در انتظار مسابقات انتخابی جام جهانی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

اسامی تیم های صدرنشین راه یافته به دور نهایی این بازی ها به توضیح زیر است:

سوریه (صدرنشین گروه A) ، استرالیا (صدرنشین گروه B) ، ایران (صدرنشین گروه C) ، عربستان (صدرنشین گروه D)، قطر (صدرنشین گروه E که به علت میزبانی در جام جهانی 2022 در مرحله نهایی حضور نخواهد داشت)، ژاپن (صدرنشین گروه F)، امارات (صدرنشین گروه G)، کره جنوبی (صدرنشین گروه H).

بهترین تیم های دوم راه یافته به مرحله نهایی هم عراق (گروه C)، ویتنام (گروه H)، چین (گروه A)، عمان(گروه E) و لبنان (گروه H) هستند.

به این ترتیب سید بندی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی که احتمالاً قرعه کشی آن روز 10 تیر برگزار می گردد، به این ترتیب خواهد بود:

سید 1: ژاپن و ایران

سید 2: کره جنوبی و استرالیا

سید 3: عربستان و عراق

سید 4: امارات و چین

سید 5: سوریه و عمان

سید 6: ویتنام و لبنان

مسابقات مرحله نهایی در دو گروه 6 تیمی برگزار می گردد. این سید بندی به این معناست که ایران با ژاپن همگروه نخواهد شد اما احتمال هم گروهی آن با کره جنوبی یا استرالیا، عربستان یا عراق، امارات یا چین، سوریه یا عمان و ویتنام یا لبنان وجود دارد.

دو تیم نخست هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند و تیم های سوم هم راهی ملاقات پلی آف خواهند شد.

سایت عربی زبان کوره با اشاره به این سیدبندی گفت که گروه مرگ در افق مسابقات انتخابی جام جهانی وجود دارد چرا که احتمال قرار دریافت ژاپن و کره جنوبی در کنار هم می تواند گروه سختی را در مرحله نهایی ایجاد کند و این مسئله ممکن است باعث از دست رفتن شانس صعود برای دیگر تیم های آن گروه گردد.

برای ایران هم هم گروهی با کره جنوبی یا استرالیا از سید دوم و عربستان و عراق از سید سوم می تواند چالش برانگیز گردد. در صورت هم گروهی با عمان، تقابل تیم ملی ایران با برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی عمان هم جالب توجه خواهد بود.

تیم ملی ایران در دو دوره گذشته این مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی با کره جنوبی همگروه بود و پیروز شد با راهنمایی کارلوس کی روش حضور در دو جام جهانی متوالی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگاران، هنوز نحوه برگزاری مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی معین نشده است اما به نظر می رسد با تقویم فشرده کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسائل کرونایی، این مرحله از مسابقات هم به صورت متمرکز در یک یا چند کشور بخصوص برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1136

به "گروه مرگ در انتظار مسابقات انتخابی جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه مرگ در انتظار مسابقات انتخابی جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید