کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان درپوشش ابلاغیه الکترونیک هشدار داد.

کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با خبرنگاران، دراین باره گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای هوشمندسازی و کاهش مراجعات حضوری اجرا شده توسعه خدمات الکترونیکی است. اما در این میان ممکن است افراد سودجو با ایجاد آدرس های مشابه و با شیوه های مختلف اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان نمایند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز اخیرا موردی مشاهده شد که در آن افراد سودجو اقدام به جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه نموده و با ارسال پیغامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ حکم و ... کاربران را به آدرس جعلی راهنمایی و با درخواست کسر وجه نقد، حساب این افراد را خالی نموده اند.

رجبی با بیان اینکه اعلام مواردی نظیر ثبت شکایت، احضار، ابلاغ حکم و ... جزو مواردی است که کنجکاوی و حساسیت شهروندان را به دنبال دارد، گفت: به همین دلیل نیز مجرمان سایبری با ارسال چنین محتوایی حساسیت کاربر را برانگیخته و حتی ممکن است فرد با علم به اینکه هیچ شکایتی از وی به ثبت نرسیده یا از کسی شکایتی نداشته، بازهم از روی کنجکاوی وارد لینک شده و به بهانه کم بودن مبلغ درخواستی مبلغ مذکور را نیز پرداخت کند. غافل از اینکه امکان برداشت مبالغ بیشتر از حساب بانکی وجود داشته و سودجویان اقدام به خالی کردن حساب می نمایند.

وی با بیان اینکه سامانه ثنا هیچگونه دریافت وجهی ندارد، گفت: اگر شهروندان با پیغام هایی که تحت عنوان ثنا برایشان ارسال شده و در آن درخواست پرداخت مبلغی حتی به میزان اندک مطرح شده بود، باید بدانند که این پیغام جعلی بوده و ضمن پرهیز از پرداخت وجه، حتما مراتب را به پلیس فتا گزارش نمایند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا تاکید نمود: برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام چنین سودجویانی ضروری است شهروندان از بازکردن پیغام های مشکوک خودداری نمایند. اگر با لینک های ناشناس روبرو شدند وارد آن نشده و حتما قبل از هرگونه تراکنش بانکی آدرس صحیح سایت و سامانه را آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 986

به "کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید