کشف بیش از 3 میلیون مواد محترقه غیر مجاز در تهران

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس پلیس پایتخت از کشف بیش از 3 میلیون مواد محترقه غیرمجاز و برخورد جدی پلیس با فروشندگان این مواد، اطلاع داد.

کشف بیش از 3 میلیون مواد محترقه غیر مجاز در تهران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در تبادل نظر با خبرنگاران، در رابطه با تمهیدات نیروی انتظامی برای چهارشنبه سوری اظهار کرد: برای چهارشنبه سرانجام سال، پلیس، پیش بینی گسترده ای را در پایتخت همانند کل کشور، انجام داده است و ان شالله همکارانم از ظهر روز سه شنبه تا سرانجام شب به طور کامل آماده باش هستند و طرح ویژه انتظامی و امنیتی ترافیکی پیش بینی شده است و برنامه ریزی مفصلی برای این منظور انجام داده ایم و همین جا از خانواده ها، نوجوانان و جوانان درخواست می کنیم که مراقب باشند.

وی بیان نمود: سوابق سال های قبل به ما نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد در آخرین چهارشنبه سال، مجروح و مصدوم و قطع عضو شدند و حتی کشته هم داشته ایم و این واقعیت باید پذیرفته گردد که ممکن است برای هر کدام از افرادی که بخواهند از مواد محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد استفاده نمایند حادثه و مسائلی به وجود آید.

سردار رحیمی توضیح داد: تمام کوشش ما برای سلامت خانواده ها ، نوجوانان و جوانان است که مثل سال های گذشته دچار مشکل نشوند، زیرا ما افراد زیادی داریم که در چهارشنبه سوری، از ناحیه دست و پا مصدوم و معیوب و حتی کشته شده اند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: تا الان بیش از 3 میلیون مواد محترقه غیر مجاز را از فروشندگان مواد محترقه جمع آوری نموده ایم و بیشتر قریب به اتفاق این مواد محترقه، غیر مجاز و غیر استاندارد بوده اند که ممکن بوده است از لحاظ انفجار ناشی از آن ها و از حیث صدا های مهیبی که فراوری می نموده اند آسیب هایی به همراه داشته باشند و به افراد لطمه بزنند. از اینرو، این طرح کماکان با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: به فروشندگان مواد محترقه تذکر و هشدار جدی می دهم که منتظر برخورد قاطع پلیس باشند چرا که ما با قاطعیت با آن ها برخورد می کنیم و واحد های صنفی این مواد محترقه نیز مراقب باشند. زیرا پلمب خواهند شد و علاوه بر این، به خانواده ها، نوجوانان و جوانان توصیه می کنم که این مواد محترقه را خریداری ننمایند و اگر می خواهند شادی نمایند و تفریحی داشته باشند در چارچوب باشد که ان شاءالله مسئله ای به وجود نیاید و به کسی آسیبی نرسد و افرادی هم که خارج از عرف رفتاری را به خصوص در چهارشنبه آخر سال انجام دهند قطعا بازداشت می شوند و تا سرانجام نوروز در خدمت آن ها خواهیم بود.

سردار رحیمی اضافه نمود: خودرو هایی هم که بخواهند رفتار های نامتعارف انجام دهند قطعا توقیف می شوند و تا سرانجام ایام تعطیلات در توقیف پلیس خواهند بود. از اینرو، امیدواریم که ما هیچکس را بازداشت ننموده و هیچ خودرویی را توقیف نکنیم و ان شالله هیچ حادثه ای هم اتفاق نیفتد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به سرقت های ایام نوروز و توصیه به شهروندان گفت: از بیست و هشتم اسفندماه سال جاری، طرح ویژه نوروزی پلیس در تهران شروع می گردد و برنامه ریزی بسیار مفصلی را برای این منظور انجام داده ام که از آن جمله می توان به گشت های موتوری و خودرویی و پیاده، پوشش میادین اصلی و مهم، پوشش نقاط کور و نقاطی که مستند به سوابق سال های قبل، سرقتی در آنجا اجرا شده است و یا آن نقاط دارای مسائل و خلا هایی بوده اند اشاره نمود که ان شالله این طرح پلیس که تا 15 فرورودین ادامه دارد با قدرت و جدیت دنبال خواهد شد.

وی توضیح داد: سال جاری، باتوجه به ویروس کرونا تاکید شده است که شهروندان سفر نروند و ما هم این توصیه را می کنیم، اما اگر ضرورتی برای این منظور ایجاد شد حتما توصیه می کنیم که شهروندان نکات پزشکی و بهداشتی و ایمنی که همیشه به آن ها اشاره می کنیم را رعایت نمایند و ایمنی منازل را در دستور کار خود قرار دهند؛ به طوری که منزل خود را به فرد مورد اعتماد از اقوام و آشنایان بسپرند و خود افرادی که در منزل هستند نیز از منازل همسایه ها مراقبت نمایند و اگر با فرد مشکوکی روبرو شدند حتما به پلیس اطلاع دهند و پلیس 110 هم در تمام طول شبانه روز با 120 خط در تهران آماده ارائه خدمات انتظامی و پلیسی به مردم است ضمن این که تمامی همکاران برای این منظور حضور دارند تا ان شالله مسئله ای به وجود نیاید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 963

به "کشف بیش از 3 میلیون مواد محترقه غیر مجاز در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 3 میلیون مواد محترقه غیر مجاز در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید