4 میلیون ایرانی در تعطیلات به سفر رفتند، مازندران، گیلان و گلستان میزبان 2، 6 میلیون مسافر شد، 1، 2 میلیون مسافر در روز منتهی به عاشورا در چهار محور تردد کردند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران: روزنامه همشهری در گزارشی از آمار سفرهای اجرا شده در تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی برآورد کرد که 4 میلیون ایرانی از چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه به شهرهای شمالی سفر کردند و در چهار محور اصلی تردد داشته اند.

4 میلیون ایرانی در تعطیلات به سفر رفتند، مازندران، گیلان و گلستان میزبان 2، 6 میلیون مسافر شد، 1، 2 میلیون مسافر در روز منتهی به عاشورا در چهار محور تردد کردند

براساس گزارش همشهری، در سفرهای انجام شده به شمال کشور و 4 محور پرتردد منتهی به قزوین، زنجان، قم و مرکزی تا روز عاشورا تعداد 3میلیون و 947هزار و 985 مسافر به دل جاده های ایران زدند.

محسن هاشمی، رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای استان مازندران به این روزنامه گفته است حجم سفرهای اجرا شده به استان مازندران در روزهای تعطیل منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مدت مشابه هفته گذشته 27درصد رشد داشت و از بامداد روز چهارشنبه گذشته تا بامداد دیروز (یکشنبه)، 387هزار و 667 خودرو به استان مازندران وارد شدند.

براساس این گزارش، اگر تعداد سرنشینان خودروهای ورودی به استان مازندران براساس داده های آماری و ضریب اشغال خودروها بر پایه 3.5سرنشین محاسبه شود، تعداد 1میلیون و 360هزار و 334مسافر ورودی از چهارشنبه گذشته تا بامداد دیروز با خودرو به استان مازندران سفر کردند.

عارف بابازاده، سرپرست اداره مدیریت اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای استان گیلان نیز به همشهری خبر داده است که از بامداد روز چهارشنبه تا بامداد دیروز (یکشنبه) تعداد 327هزار و 632خودرو به استان گیلان وارد شدند که باز هم با اتکا به روش تحلیل آماری کارشناسان اداره راه ها و حمل ونقل جاده ای برای استخراج تعداد مسافران ورودی، براساس خودروهای واردشده به یک مقصد، استان گیلان در 5روز گذشته میزبان یک میلیون و 146هزار و 712مسافر ورودی بود.

محسن میرصالحی، رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای استان گلستان نیز خبر داده است که از بامداد چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه (دیروز) 49هزار و 786خودرو به استان گلستان وارد شدند که براین اساس 174هزار و 251مسافر به استان گلستان ورود کرده اند.

تجمیع آمار مسافران ورودی به 3استان مازندران، گیلان و گلستان مشخص می کند که از چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه، 2میلیون و 681هزار و 297شهفرایند ایرانی تنها در 4روز به 3استان واقع در شمال کشور سفر کرده اند.

وزارت راه و شهرسازی نیز طی 24 ساعت منتهی به روز عاشورا تردد 242هزار و 377خودرو تنها در بزرگراه کرج-قزوین و قزوین-زنجان را اعلام و خبر داد که 61هزار و 670خودرو نیز از تهران راهی قم شدند و در آزادراه تهران-ساوه نیز 57هزار و 864خودرو ثبت شده است.

براساس محاسبه همشهری، تنها در 4محور پرتردد کشور، ظرف 24ساعت، 361هزار و 911سفر با خودرو انجام شد که براساس محاسبه آماری براساس خودروی ورودی به مقصد سفر، یک میلیون و 266هزار و 688شهفرایند تنها در روزهای تاسوعا و عاشورا در 4محور پرتردد سفر کردند و بدین ترتیب تا روز عاشورا حدود 4میلیون ایرانی در جاده های کشور سفر کردند.

همشهری در پایان گزارش خود از آمار سفرهای اجرا شده در تعطیلات گذشته، اعلام کرده است که حساسیت عمومی نسبت به درخواست های مکرر ستاد ملی مقابله با کرونا در خودداری از سفر با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته و بخشی از مردم بدون درنظر دریافت درخواست های ستاد ملی مقابله و مدیریت بیماری کووید-19، همچنان هر تعطیلات طولانی را زمان مناسب سفر می دانند و در این راستا هشدارهای مکرر کادر بهداشت و درمان، درخواست های عاجزانه وزیر بهداشت و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا از مردم برای خودداری عمومی از سفر کارساز نیفتاده است.

این روزنامه در پایان گزارش خود پیش بینی کرده است که با حجم سفرهای اجرا شده در کشور دور از ذهن نیست که نمودار آمار ابتلا به کرونا در 2هفته آینده بار دیگر در شمال ایران و شهرهای مبدأ سفر از جمله تهران فرایند تصاعدی داشته باشد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 611

به "4 میلیون ایرانی در تعطیلات به سفر رفتند، مازندران، گیلان و گلستان میزبان 2، 6 میلیون مسافر شد، 1، 2 میلیون مسافر در روز منتهی به عاشورا در چهار محور تردد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 میلیون ایرانی در تعطیلات به سفر رفتند، مازندران، گیلان و گلستان میزبان 2، 6 میلیون مسافر شد، 1، 2 میلیون مسافر در روز منتهی به عاشورا در چهار محور تردد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید