تور آفریقای جنوبی ارزان: کتاب آشنایی با قانون ملی آب آفریقای جنوبی منتشر شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کتاب آشنایی با قانون ملی آب آفریقای جنوبی منتشر شد؛ این کتاب به وسیله مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران ترجمه و منتشر شده است.

تور آفریقای جنوبی ارزان: کتاب آشنایی با قانون ملی آب آفریقای جنوبی منتشر شد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

با توجه به اهمیت آب به عنوان یک عامل حیاتی (مالی، اجتماعی و زیست محیطی) و افزایش روزافزون تقاضای آن، بسیاری از کشورها در حال گذار از حکمرانی خودگردان آب با کمترین درجه توسعه نهادی و پایین ترین سطح مشارکت به سازوکارهای مبتنی بر حکمرانی مناسب با حداکثر مشارکت هستند. در این بین، قوانین آب به عنوان تنظیم کننده مناسبات میان نقش آفرینان و ذی نفعان در حوزه آب نقش مهمی دارد، لذا اصلاح قوانین آب با این رویکرد، به منظور ایجاد هم سویی با این تحولات اجتناب ناپذیر است.

در ایران هم، سیر تحولات اجتماعی، مالی و زیست محیطی کشور و مقدار بهره برداری بیشتر از ظرفیت اکولوژیکی از منابع طبیعی به ویژه از منابع آب تجدیدشونده محدود کشور در چند دهه گذشته موجب شده که تغییر الگوهای مدیریت آب و تدوین پیش نویس قانونی جامع که بتواند ضمن برطرف کاستی های قانون توزیع عادلانه آب، ابزاری مؤثر برای تنظیم مناسبات میان نقشآفرینان و ذینفعان و اعمال حاکمیت کارآمد بر مدیریت منابع آب باشد، ضروری و حیاتی است.

به منظور اطلاع از سیر تکاملی طی شده در سایر کشورها و تغییرات ایجاد شده در قوانین آب آن ها و ارتقای دانش متخصصان حوزه مدیریت منابع آب کشور، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، کتاب قانون ملی آب آفریقای جنوبی که به وسیله وزارت آب و جنگل داری آفریقای جنوبی تهیه شده است را ترجمه نموده و به چاپ رسانده است. کتاب حاضر، می تواند راهگشایی برای دستیابی به چهارچوبی مستحکم و کارآمد برای ایجاد تغییرات و اصلاح و برطرف نواقص قوانین آب در کشور باشد.

PDF کتاب آشنایی با قانون ملی آب آفریقی جنوبی از اینجا در دسترس است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1469

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: کتاب آشنایی با قانون ملی آب آفریقای جنوبی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: کتاب آشنایی با قانون ملی آب آفریقای جنوبی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید