پرنده های بدون سرنشین کشاورزی بومی سازی شدند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن سیادت نژاد مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: پهپادهای فراوریی این شرکت با کیفیتی جهانی فراوری می گردد و اگر مسائل و موانع اداری و اقتصادی نداشته باشیم ، می توانیم محصولات خود را به دیگر کشورها هم صادر کنیم.

پرنده های بدون سرنشین کشاورزی بومی سازی شدند

وی که در حوزه طراحی و فراوری پهپادهای کشاورزی فعالیت می نماید، درباره ضرورت فراوری این پهپادهای کاربردی در کشور بیان می نماید: کاهش هزینه، احتیاج به نیروی انسانی کمتر، افزایش سرعت عمل، افزایش دقت، افزایش بازدهی، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش امنیت غذایی و کاهش تاثیرات زیست محیطی همگی از مزیت های استفاده از پهپادهای کشاورزی است.

در گستره جهانی تعداد کشاورزانی که از پهپادها در مزارع خود استفاده می نمایند هر روز در حال رشد است و کشاورزان با امید به فراوری محصولات غذایی سالم و با کیفیت و کاهش هزینه های فراوری به استفاده از این فناوری نوین روی آورده اند. اما خرید این پهپادها از دیگر کشورها برای ایران هزینه های بالایی به دنبال دارد. این در حالی است که شرکت های دانش بنیانی در داخل وجود دارند که می توانند در کنار تامین احتیاجهای داخلی به صادرات این پرنده های مکانیکی هم فکر نمایند.

وی ادامه داد:ولی فراوری داخلی، مسائل و موانعی دارد که به تهیه مواد اولیه و تامین بعضی تجهیزات برمی گردد. باید در حوزه تامین مواد اولیه تجهیزات به خودکفایی برسیم.

سیادت نژاد خاطر نشان کرد: به دلیل عدم وجود مواد اولیه و بعضی اقلام و تجهیزات ناچار هستیم این موارد را از دیگر کشورها وارد کنیم در حالی که خودمان توان ساخت و تامین آن ها را داریم. البته در این میان ایجاد بازار داخلی برای فراوریات بومی هم یک ضرورت است که این کار با حمایت های دولتی و شناساندن محصولات ایرانی به خریداران میسر می گردد.

وی اضافه نمود: به دلیل بالا بودن قیمت و وجود بعضی موانع بانکی برای تامین تجهیزات، هنوز نتوانسته ایم به صادرات فکر کنیم؛ اما توان بالایی برای این کار داریم. بعضی مذاکرات را هم با تعدادی از کشورهای همسایه شروع نموده ایم اما هنوز به مرحله صادرات نرسیده ایم. بیشتر محصولات فراوریی در حال حاضر در کشور به کار گرفته می گردد.

به گفته وی، این پهپادها قابلیت های مانند صرفه جویی در مصرف آب و هزینه عملیات، دقت بالای سمپاشی در مزارع، سهولت در بکارگیری آن ها و تسریع در کار دارند. ورود نکردن کشاورز به زمین های زراعی و باغی، عدم لهیدگی و از بین رفتن محصولات بر اثر ورود تراکتور در مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم به تمام نقاط مزرعه، عدم ورود نیروی انسانی در همه مراحل سم پاشی از مزایای بهره مندی پهپادها در عرصه کشاورزی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 93

به "پرنده های بدون سرنشین کشاورزی بومی سازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنده های بدون سرنشین کشاورزی بومی سازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید