واکنش رئیس جمهور مکزیک به توقف ساخت دیوار مرزی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن ساخت دیوار مرزی، با استقبال رئیس جمهور مکزیک روبرو شده است.

واکنش رئیس جمهور مکزیک به توقف ساخت دیوار مرزی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با احداث بخش های جدیدی از دیوار مرزی مکزیک موافقت نموده بود، جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده با این تصمیم مخالفت نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش تصمیم جو بایدن با استقبال آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک روبرو شده است.

وی روز آدینه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: از فرمان اجرایی بایدن حمایت می کنم، این یکی از نخستین اقداماتش در جهت ریاست جمهوری آمریکا است. ما فکر می کنیم این خوب است که آنها دیوارهای مرزی بیشتری احداث نمی نمایند. روسای جمهور قبلی آمریکا همیشه موانع و محدودیت های مرزی را در دوره ریاست جمهوری شان افزایش داده اند.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی 2016 میلادی، ساخت دیوار مرزی مکزیک را یکی از مهمترین اولویت های خود اعلام نموده بود. ترامپ بارها گفته بود که مکزیک هم باید هزینه ساخت این دیوار مرزی را بپردازد. او بعدا سعی کرد تا هزینه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را به وسیله کنگره تامین کند.

رئیس جمهور مکزیک از مهاجران و پناهجویان خواست تا از عبور غیرقانونی از مرز خودداری نمایند، آن هم تنها به دلیل تغییر رئیس جمهور.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 916

به "واکنش رئیس جمهور مکزیک به توقف ساخت دیوار مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس جمهور مکزیک به توقف ساخت دیوار مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید