هشدار چین به آمریکا، جنگ نظامی در راه است؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران : به دنبال عبور یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا از آب های تنگه تایوان در بحبوحه تشدید تنش ها میان پکن و تایپه، چین امروز (پنج شنبه) تاکید کرد، آمریکا به طور جدی صلح و ثبات در تنگه تایوان را متزلزل می کند.

هشدار چین به آمریکا، جنگ نظامی در راه است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ژانگ چونهویی، سخنگوی فرماندهی شرقی چین در بیانیه ای گفت: ارتش چین ناوشکن یواس اس بری را روز چهارشنبه به هنگام آنچه نیروی دریایی آمریکا آن را یک گذر معمول از تنگه تایوان می نامد، دنبال کرد و زیر نظر داشت.

بنابر گزارش رویترز، چین، تایوان را یکی از استان های خود سر می داند که حتی اگر لازم شود با زور باید با سرزمین چین مجددا متحد شود. از سوی دیگر، دولت آمریکا اخیرا حمایت های خود از تایوان را که آن را یک پایگاه دموکراتیک مهم تلقی می کند، افزایش داده است.

پکن، واشنگتن و تایپه را به تبانی نسبت به اعلام استقلال رسمی این جزیره متهم کرده و اخیرا برای قدرت نمایی فعالیت های نیروی هوایی در نزدیکی تایوان را افزایش داده است.

منابع آگاه روز چهارشنبه اعلام کردند، کاخ سفید در تلاش است تا تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله پهپادهای ام کیو-9 و سیستم دفاع موشکی ساحلی به تایوان بفروشد؛ اقدامی که باعث تشدید تنش ها در روابط میان چین-آمریکا خواهد شد.

ژانگ گفت: آمریکا باید از اظهارات و اقدامات تحریک آمیز خود در تنگه تایوان دست بردارد. ارتش چین قاطعانه از تمامیت ارضی این کشور دفاع خواهد کرد و صلح و ثبات را در تنگه تایوان حفظ می کند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای جداگانه گفت: ناوشکن یواس اس بری در جهت شمال از این تنگه عبور کرد و نیروهای دفاعی تایوان این ناو را تحت نظر داشتند. شایان ذکر است که شرایط عادی و نرمال است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 689

به "هشدار چین به آمریکا، جنگ نظامی در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا، جنگ نظامی در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید