رازهای عجیب و غریب قاره یخی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، شواهد از وجود اهرامی اسرار آمیز در قاره جنوبگان در قطب جنوب حکایت دارند؛ ولی آیا این ها صرفاً هرم هایی زیبا هستند یا رازی را پشت خود دارند؟

رازهای عجیب و غریب قاره یخی

قاره جنوبگان در قطب جنوب پیش از اینکه طی 12 هزار سال گذشته رفته رفته زیر برف و یخ فرو برود، زمانی منطقه ای گرمسیر بود. حالا بعضی از گزارش ها از سوی دانشمندان آمریکایی و اروپایی حاکی از این هستند که قطب جنوب بعلاوه مشابه مصر میزبان اهرامی اسرار آمیز بوده است. درحالی که آوازه اهرام مصر در سراسر دنیا پیچیده، در منطقه ها دیگری از دنیا هم می توان اهرامی شگفت انگیز پیدا کرد؛ اهرام باستانی چین با راز معماری خود هم یکی از مثال های جالب توجه اند.

اهرام قطب جنوب؛ سازه طبیعت یا آثار تمدن های باستانی؟

سازه های بزرگ باستانی در منطقه ها دورافتاده مثل قطب جنوب، همواره محل تئوری های مختلف بوده اند. اهرام مصر یکی از این سازه های کم نظیر است، ولی باید به این نکته توجه داشت که هنگام ساخت آن ها در بیش از 4 هزار سال قبل مصر غنی ترین تمدن کل کره زمین تلقی می شد.

با وجود این، جنوبگان به عنوان پنجمین قاره بزرگ دنیا از 98 درصد یخ با پوشش گیاهی ناچیز تشکیل شده است و دمای آن به منفی 89 درجه سانتی گراد هم می رسد. با این تفاسیر، جنوبگان عملاً محلی غیر قابل سکونت به شمار میرود و عمدتاً دانشمندان اند که در آن سکونت دارند. در چنین منطقه ای تهیه لباس، غذا، دارو، سوخت و بقیه الزامات زندگی فوق العاده چالش برانگیز، هزینه بر و زمان بر است.

اکنون دانشمندان آمریکایی و اروپایی اهرامی را در جنوبگانِ قطب جنوب کشف نموده اند که گفته می گردد با اهرام مصر قابل مقایسه اند و به قبل از تاریخ مکتوب تعلق دارند. دو هرم در تقریباً 16 کیلومتری داخل مرز ها و یکی در نزدیکی خط ساحلی پیدا شده، ولی این کشف مهم به دلایل پیامدهایش چندان شامل پوشش رسانه ها نشده است.

همان طور که گفته شد، جنوبگان احتمالاً در گذشته های دور به این مقدار سرد نبود و بنا بر همین، می توان به این نتیجه رسید که تمدن هایی باستانی اهرام آن را ساخته اند و در آن ساکن بوده اند. در این مقطع، باستان شناسان باید به شواهد کافی مبنی بر وجود تمدن در این منطقه در گذشته دست پیدا نمایند.

جهت تکمیل این تئوری باید گفت که بر اساس یافته های متخصصان اقلیمی در سال 2009 ظاهراً در جنوبگان درخت های نخل رشد می کرد و حتی تابستان های گرم با دمای 21 درجه سانتی گرادی وجود داشت. از این رو، می توان فرض کرد که هزاران سال قبل از اینکه جنوبگانِ قطب جنوب را یخ فرا بگیرد، تمدنی باستانی دست به ساخت اهرام زده است. از طرفی هم شاید صرفاً کوه هایی باشند که به صورت اتفاقی به شکل هرم هایی منسجم و منظم در آمده اند.

شواهدی را در تایید آب و هوای مناسب جنوبگان هم می توان پیدا کرد. دانشمندی آلمانی در سال 1929 نقشه ای را به دست آورده بود که نقشه کشی با نام پیری رئیس (Piri Reis) با بهره گیری از نقشه های کلمب و عربی در سال 1513 کشیده بود. نکته جالب توجه این نقش، ترسیم جنوبگان بدون یخ است. در دو نقشه دیگر هم این قاره بدون یخ به نمایش در آمده که نقشه دنیا 1534 اورونسه فینه نمونه معروف ترشان است.

اهرام مرموز قطب جنوب حتی مرموزتر می گردد وقتی آلبرت بندر (Albert Bender) کهنه سرباز جنگ دنیای دوم و بنیان گذار سازمان International Flying Saucer Bureau ادعا می نماید پایگاهی 200 ساله متعلق به بیگانه ها زیر پوشش یخی جنوبگان وجود دارد. او می گوید که بار ها در جریان دهه 50 میلادی دزدیده شده و یک بار آن را به پایگاه نظامی بیگانه ها یا موجودات فضایی زیر یخ های جنوبگان برده اند.

هرچند صحبت های او عجیب و غریب به نظر می رسند، اما او بعلاوه اظهار داشته است که باند های مختص به فرود و پرواز یوفو ها را دیده بود و توانسته بود با فرمانده پایگاه صحبت کند. در ضمنً به این نکته اشاره می نماید که خود پایگاه با ماشین های بزرگ مبتنی بر فناوری پلاسما ساخته شده بود.

منبع: گجت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1600

به "رازهای عجیب و غریب قاره یخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای عجیب و غریب قاره یخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید