احتیاج به ساخت 10 هزار کلاس درس در خوزستان برای رسیدن به استاندارد کشوری

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه خیرین ما به نحو شایسته در حوزه مدرسه سازی در حال فعالیت هستند، اما عقب ماندگی استان در این بخش ناشی از جنگ هشت ساله است، گفت: برای رسیدن به میانگین استاندارد کشوری در سرانه آموزشی، احتیاج به ساخت 10 هزار کلاس درس داریم.

احتیاج به ساخت 10 هزار کلاس درس در خوزستان برای رسیدن به استاندارد کشوری

کوروش مودت در مراسم افتتاح یک مدرسه در باوی که امروز (10 مهر) در این شهرستان برگزار گردید، با اشاره به صندلی خوب استان خوزستان در جذب خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: خیرین ما به نحو شایسته در حال فعالیت هستند، اما عقب ماندگی استان در این بخش ناشی از جنگ هشت ساله است. در مقایسه فضاهای آموزشی خوزستان با استان های هم ردیف، به این نتیجه رسیدیم که در ایامی که ما در استان خوزستان درگیر دفاع مقدس بودیم، استان های دیگر حدود 500 تا 550 مدرسه ساختند و خسارت های خوزستان جبران نشد. اما اکنون خوشبختانه خیرین کوشش خوبی برای مدرسه سازی انجام می دهند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: برای رسیدن به میانگین استاندارد سرانه آموزشی احتیاج به ساخت 10 هزار کلاس درس داریم. همچنین کلاس های فرسوده و با قدمتی داریم که بخش عمده آن ها در کلانشهر اهواز به ویژه در ناحیه 3 هستند. با همت استاندار مدارس کانکسی جمع آوری شد و امیدواریم مدارس سنگی که بیشتر در مناطق عشایری هستند نیز جمع آوری شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: بیش از 3 هزار و 324 کلاس درس داریم که هزار و 535 کلاس، خیرساز هستند و بخشی دیگر نیز در قالب طرح آجر به آجر احداث می شوند. یعنی 46 درصد کلاس ها خیرساز هستند. ما به مدارس، اولیا و اقشار مختلف جامعه در مورد طرح آجر به آجر اطلاع رسانی کردیم تا با یاری های ریز بتوانیم کارهای کلان انجام دهیم که بخشی از پروژه ها نیز از این طریق انجام می گردد.

مودت در خاتمه با بیان اینکه مدارس ما اکنون دایر هستند و همکاران ما با جدیت حضور دارند، گفت: اجباری برای حضور دانش آموزان نداریم اما حضور دانش آموزان در کلاس درس در بعضی مناطق حاشیه ای و مناطقی مانند صیدون و باغملک، بیش از 70 درصد است که با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 654

به "احتیاج به ساخت 10 هزار کلاس درس در خوزستان برای رسیدن به استاندارد کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به ساخت 10 هزار کلاس درس در خوزستان برای رسیدن به استاندارد کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید