سرانه آموزشی در اردبیل از میانه کشوری پایین است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران/اردبیل معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل پایین تر از میانه کشوری است و باید با همت خیرین و نهادهای انقلابی توسعه احداث واحدهای آموزشی را ببینیم.

سرانه آموزشی در اردبیل از میانه کشوری پایین است

سید کمال الدین میرجعفریان در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: پیشرفت و توسعه هر کشور مرهون نیروی انسانی متعهد و متخصص است که در این زمینه آموزش و پرورش رسالت بزرگ و سنگینی را بر عهده دارد.

وی از آموزش و پرورش به عنوان اصل و ریشه مبانی توسعه هر جامعه یاد کرد و گفت: ما اگر بیشترین توجه و تمرکز را در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم، قطعا نیروهای متخصص و متعهدی پرورش می یابند که جامعه ما را در آینده مدیریت خواهند کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل توضیح داد: در کنار عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت که از آن به عنوان معلم و جامعه فرهیخته یاد می گردد، در بخشی از فضاهای آموزشی نیز ما باید به نحوی عمل کنیم تا کیفی ترین و مطلوب تری فضای آموزشی برای دانش آموزان و معلمان فراهم آید.

میرجعفریان اضافه نمود: لازم است با یک بازنگری و آسیب شناسی دقیق نقاط ضعف گذشته برطرف و نقاط قوت در این راه تقویت گردد تا ما بتوانیم اهداف توسعه ای را در بحث آموزش و پرورش عینیت ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گذشته بعضی فضاهای آموزشی به صورت بی کیفیت و گاه خارج از استانداردهای تعریف شده عملیاتی و اجرایی شده که انتظار می رود با ترمیم و بهسازی این فضاها مدارس نو احداثی منطبق بر استانداردهای مناسب معماری و مهندسی اجرایی گردد.

میرجعفریان ضرورت توجه به پراکنش فضاهای آموزشی را در نقاط شهری و روستایی به تناسب وجود دانش آموزان یادآور شد و افزود: سرانه فضاهای آموزشی در استان اردبیل 4.2 دهم متر مربع است در حالی که این سرانه در کشور 6.5 متر مربع است.

وی بیان نمود: استان اردبیل 2.3 دهم متر مربع فاصله با سرانه کشوری دارد و یاد این کمبود فضای آموزشی را جبران کرد.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما به 500 مدرسه در قالب یک هزار کلاس درس احتیاج مبرم داریم و در کنار آن باید بساط مدارس کانکسی برچیده شده و با یک حرکت جهادی بتوانیم مدارس استاندارد و مطلوبی را تحویل آموزش و پرورش دهیم.

وی توضیح داد: این فضاها باید به سیستم گرمایشی مناسب و بعلاوه شبکه ملی فناوری مجهز شده و در کنار فضای آموزشی، فضای فرهنگی، مذهبی و ورزشی نیز برای دانش آموزان تدارک دیده گردد.

میرجعفریان کمبود فضای ورزشی را نیز در مدارس یکی دیگر از مسائل برشمرد و گفت: ما احتیاجمند تعلیم و تربیت جامع و کامل در ابعاد روحی، روانی، جسمی و ارتقا شادابی دانش آموزان هستیم که در این زمینه با یک حرکت مؤثر می توان کارهای ماندگاری را انجام داد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بعلاوه احداث مجتمع های آموزشی حیات طیبه در قالب 50 کلاس درس در منطقه ها شهری و روستایی را یادآور شد و اضافه نمود: انتظار می رود کمبود فضاهای آموزشی در استان با یک برنامه ریزی درست با مدیریت نو نوسازی مدارس برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1463

به "سرانه آموزشی در اردبیل از میانه کشوری پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه آموزشی در اردبیل از میانه کشوری پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید