نکات ایمنی در سفرهای بین المللی

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، در این نوشته با بعضی از نکات ایمنی مهم در هنگام #گردشگری در حین #سفر های داخلی و خارجی آشنا خواهید شد.

نکات ایمنی در سفرهای بین المللی

هنگامی که به یک سفر بین المللی می روید، موارد بسیاری هستند که می توانند حتی از خود سفر برایتان هیجان انگیزتر باشند. وقتی از کشور خارج می شوید با فرهنگ های زیبای سراسر جهان روبرو می شوید. با این وجود بسیاری از افراد از ترس خطرناک بودن سفرهای بین المللی جوانب احتیاط را رعایت می نمایند.

در بیشتر موارد، سفر در سراسر جهان بسیار ایمن است. با این حال رعایت بعضی اقدامات ایمنی باعث می شوند تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در این نوشته با من همراه باشید تا با بعضی از نکات ایمنی که در سفرهای بین المللی آن ها را تجربه نموده ام، آشنا شوید.

انجام چکاپ پزشکی و واکسن

یکی از مهم ترین نکات ایمنی قبل از آغاز سفرهای بین المللی، چکاپ پزشکی است. همیشه قبل از سفرهای خارجی از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنید و در جریان مسائل بهداشتی کشوری که قصد سفر به آن را دارید، قرار بگیرید. قبل از سفر به بسیاری از کشورهای خارجی حتما باید واکسن بزنید، بنابراین از اطلاعات واکسیناسیون و تزریق واکسن پیش از سفر اطمینان حاصل کنید.

پشتیبان گیری الکترونیکی از مدارک

سفر به خارج از کشور بدون مدارک شخصی و هویتی امکانپذیر نیست. قبل از عزیمت به سفر، از اطلاعات واکسیناسیون، برنامه سفر، کارت بیمه پزشکی، گذرنامه، بلیط هواپیما، بیمه سفر و ویزا پشتیبان الکترونیکی تهیه کنید. این فایل را برای خود ایمیل کنید و در صندوق ورودی ایمیل نگه دارید و یا به حافظه گوشی تان انقال دهید. رعایت این نکته ایمنی در سفرهای بین المللی باعث می گردد تا در صورت از بین رفتن یا آسیب رسیدن مدارک، به وسیله اطلاعات تلفن هوشمند خود به آن ها دسترسی داشته باشید.

بیمه مناسب داشته باشید

اغلب افراد گمان می نمایند که حادثه برای آن ها اتفاق نمی افتد و در نتیجه برای سفر خارجی احتیاج به بیمه مسافرتی ندارند. بیمه درمانی شما ممکن است بعضی از پوشش های بین المللی را برای شما فراهم کند، اما این احتمال هم وجود دارد که در صورت حضور در یک کشور بیگانه، بیماری زمینه ای، آسیب دیدگی یا فوت را به طور کامل تحت پوشش قرار ندهد. حتی دارایی هایتان را هم باید از اتفاقاتی که ممکن است دلایلی بسیار ساده داشته باشند مصون نگه دارید و آن ها را بیمه کنید. قبل از عزیمت برای سفر خارجی مطمئن شوید که همسفران و کلیه مواردی که در این سفر همراه خود دارید، به درستی و با پوشش کامل بیمه شده اند.

همه وسایل تان را با هم حمل نکنید

اگر عادت دارید پول نقد، کارت های اعتباری، شناسنامه و چک های مسافرتی را در کیف پول خود نگه می دارید، در این باره تنو نظر کنید و بهتر است از این کار اجتناب کنید. هنگام گشت و گذار در شهر، هر گونه پول، کارت اعتباری، شناسنامه و چک هایی را که به کار شما نمی آیند، در صندوق امانات اتاق هتل بگذارید و درب آن را قفل کنید. اقلام پولی و شناسایی که باید به همراه داشته باشید را به صورت جداگانه با خود حمل کنید و همه را در یک کیف قرار ندهید. با رعایت این نکته در سفرهای بین المللی، در صورت سرقت کیف پول خود، می توانید بخشی از پول و مدارک تان را از دسسفرترس دزدان دور نگه دارید.

وسایل تان جلوی جلوی چشم تان باشد

در طول سفر امکان دارد توجه تان به اطراف و جاهای دیدنی شهر جلب گردد، لذا بهتر است که کیف، چمدان یا ساک تان را در کنار خود نگه دارید و یا جلوی پاهای خود زیر میز بگذارید و بندهای آن را به دور پایتان بپیچید.

اشیا گرانقیمت خود را در هتل بگذارید

جواهرات و دوربین عکاسی، ممکن است برای بعضی وسوسه انگیز باشد، لذا از نمایش آن ها اجتناب کنید! اگر با پوشیدن لباس های مختلف و انواع جواهرات گرانقیمت، آغاز به گشت و گذار در شهر کنید، به دزدان اعلام می کنید که هدفی مناسب برایشان هستید. سعی کنید ساده و متناسب با مکانی که از آن بازدید می کنید لباس بپوشید و دوربین خود را هم در مواردی که از آن استفاده نمی کنید مخفی کنید.

جیب پشتی ممنوع!

جیب بری در اغلب منطقه ها جهان رایج است و جیب برها در کمین گردشگران نشسته اند. لذا وسایل ضروری و اشیاء گرانبها از جمله کیف پول، کیف پول کوچک، کلیدهای اتاق و … را در جیب پشت خود قرار ندهید.

هنگام ترک مکانی، اطراف خود را چک کنید

رعایت این نکته به شما یاری می نماید تا وسایل تان را جا نگذارید و اگر بند کیف خود را دور پایتان بپیچید، هنگام بلند شدن از جایتان متوجه آن خواهید شد. اما بیشتر افراد وقتی می خواهند به مقصد بعدی بروند، اغلب وسایل شخصی خود را جا می گذارند. پس در جایی که نشسته بودید نگاهی بیندازید، تا مطمئن شوید وسایلی را که همراه تان دارید، از قلم نیاندازید.

با غریبه ها صحبت نکنید

حتما در طول سفر خارجی با مردم آن کشور روبرو شده و صحبت خواهید کرد. اصولا دیدار با افراد نو، برترین بخش سفر و مجذوب کننده است. با این حال فریب افراد را نخورید و داستان زندگی یا اطلاعات شخصی خود را برای آن ها بازگو نکنید. به آنچه به فرزندان تان می گویید بیندیشید و خودتان هم به این توصیه ها پایبند باشید. با غریبه هایی که به نظر، افراد قابل اعتمادی نمی آیند صحبت نکنید، از آن ها غذا و نوشیدنی قبول نکنید و با آن ها جایی نروید، مگر اینکه با راهنمای تور خود هماهنگ نموده باشید.

به گدایان یاری نکنید

در هر کشوری منطقه های وجود دارند که مردم آن از فقر رنج می برند. بهتر است بدون هماهنگی با افراد مطلع و یا راهنمای تور خود، از این منطقه ها عبور نکنید و مهم تر اینکه به افراد احتیاجمند این منطقه ها یاری نکنید.

با دزدان درگیر نشوید

حتی اگر قربانی کلاهبرداری شدید، قهرمان بازی درنیاورید. به جای کوشش برای درگیر شدن با مجرم، وسایل خود را بدون مقاومت به او بدهید. کارت های اعتباری، شناسنامه و چک مسافرتی شما ارزش جراحت یا مرگ را ندارد. به سرعت وسایل خود را به دزد بدهید و به محض اینکه خود را از مهلکه نجات دادید، برای گزارش حادثه، خود را به نزدیک ترین کنسولگری کشورتان و یا مرجعی مناسب مثل پلیس برسانید.

استفاده از کارت اعتباری در کافی نت ممنوع

با ظهور اینترنت، مجرمان راهی نو برای سرقت هویت پیدا نموده اند. کافی نت ها در میان گردشگران بسیار محبوب هستند. در حالی که با خوردن یک فنجان قهوه و با خیال راحت، در کوشش هستید تا آخرین جزئیات ماجراجویی خود را برای خانواده و دوستان تان ایمیل کنید، مجرمان در کمین شما نشسته اند و برای به دست آوردن اطلاعات کارت اعتباری شما، از رایانه های کافی نت استفاده می نمایند، لذا هزینه استفاده از کافی نت را با پول نقد پرداخت کنید.

این نوشته با هدف دلسرد کردن شما از سفر نوشته نشده بلکه به منظور انتقال تجربیات و مطلع شدن شما مخاطبان گرامی به نگارش درآمده است. اگر موارد دیگری را تجربه نموده اید و یا به نظرتان مهم است، آن را در بخش نظرات وبلاگم با ما در میان بگذارید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1191

به "نکات ایمنی در سفرهای بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ایمنی در سفرهای بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید