معرفی سه کتاب عالی برای موفقیت قطعی در کسب و کار

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، در حال حاضر بسیاری از مدیران کسب و کار و کارآفرینان در پی راه ها و روش هایی برای رسیدن به پیروزیت در کسب و کار هستند. آن ها تمایل دارند روشی یاد بگیرند که با استفاده از آن در سریع ترین زمان ممکن به پیروزیت برسند. در این مقاله قصد داریم سه کتاب عالی به شما معرفی کنیم که با استفاده از درس ها و مطالب آن ها بتوانید در کسب و کار خود پیروز شوید. در صورتی که شما هم مثل ما تشنه پیروزیت هستید و می خواهید به رهبر صنعت خودتان تبدیل شوید، تا خاتمه این مقاله با ما همراه شوید.

معرفی سه کتاب عالی برای موفقیت قطعی در کسب و کار

سه کتاب برای پیروزیت تضمینی در کسب و کار

مهم ترین پرسشی که باید در این بخش از مقاله مطرح کنیم این است که راز پیروزیت یک کسب و کار چیست؟ متخصصان مختلف پاسخ های متنوعی به این پرسش مهم و اساسی داده اند. در این بخش از مقاله سه کتاب عالی و پرفروش را معرفی می کنیم که در آن ها به این پرسش پاسخ داده شده است:

1. کتاب از صفر به یک اثر پیتر تیل

پیتر تیل یکی از عظیم ترین اساتید کسب و کار در دنیا است و پاسخ های بسیار خوبی به مسائل کسب و کار می دهد. او در کتاب از صفر به یک کوشش کرد که راز پیروزیت یک کسب و کار را بیان کند. از نظر او تمایز رمز پیروزیت در دنیا امروز است. او در این کتاب می نویسد:

انجام دادن کاری که می دانیم چگونه آن را انجام دهیم، دنیا را از یک به بی نهایت می برد و چیزی آشنا به آن خواهد اضافه نمود. اما هرگاه چیزی نو خلق می کنیم، از صفر به یک می رویم.

در واقع آقای پیتر تیل از ما می خواهد که خلاقیت خود را به کار ببندیم و چیزی نو خلق کنیم تا بتوانید در کسب و کار خودمان به پیروزیت برسیم. او بر این باور است که استراتژی اقیانوس آبی یکی از بهترین استراتژی های راه اندازی و توسعه کسب و کار در دنیای امروز است. البته به کار انداختن نبوغ و خلاقیت احتیاج به شجاعت دارد و به این آسانی نیست؛ چون بسیاری از افراد گوش به دهان اکثریت دارند و نمی خواهند که از سوی اکثریت طرد شوند. این در حالی است که برای پیروزیت در کسب و کار باید به فکر نوآوری باشید و یک گوش را در و گوش دیگر را دروازه کنید. پیتر تیل در این مورد در کتاب از صفر به یک می نویسند:

هر وقت خود را در کنار اکثریت دیدید، وقت آن است که مکث و در خصوص کار خود تأمل کنید.

2. کتاب قبایل اثر ست گادین

یکی دیگر از کتاب های عالی که راه و رسم پیروزیت در کسب و کار را به ما یاد می دهد، کتاب قبایل اثر ست گادین است. ست گادین در این کتاب به اهمیت رهبری اشاره می نماید. وی بر این باور است که رهبری کردن یکی از توانایی های مهمی است که در دنیا امروز کمیاب است و کسانی که این مهارت را بلد باشند، خیلی راحت به پیروزیت می رسند. برای تبدیل شدن به یک رهبر، حتماً نباید جامعه ای عظیم گوش به فرمان ما باشند، ما وظیفه داریم قبیله خودمان را پیدا کنیم و برای رسیدن به رهبری آن قبیله کوشش کنیم. آقای گادین در کتاب خود، قبیله را تعریف نموده است:

قبیله، گروهی از افراد مرتبط به یکدیگر، مرتبط به رهبر و مرتبط به یک ایده است. میلیون ها سال است که انسان ها بخشی از این قبیله یا آن قبیله بوده اند. هر گروه تنها به دو چیز احتیاج دارد تا یک قبیله محسوب گردد: علاقه مشترک و راهی برای برقراری ارتباط.

هر قبیله احتیاج به یک رهبر دارد. اگر رهبر نباشد، قبیله از هم می پاشد و اگر قبیله ای در کار نباشد، رهبری بی معنا و مفهوم خواهد بود. فرض کنید که گروهی از افراد علاقمند به مباحث بازاریابی یک گروه تلگرامی ایجاد می نمایند و در آن به بحث و گفتگو می پردازند. این گروه احتیاج به یک رهبر دارد تا این بحث ها را ساماندهی کند و مباحث نو و خلاقانه در گروه مطرح کند.

یکی از درس های مهم کتاب قبایل این است که برای پیروزیت در کسب و کار، باید به یک رهبر خوب تبدیل شویم. وقتی یک رهبر خوب باشید، می توانید تیم و کسب و کار خود را بهترین شکل رهبری کنید ولی اگر مدیر خوبی باشید، دلیل نمی گردد که حتماً به عنوان یک رهبر خوب شناخته شوید. مدیریت در واقع استفاده از منابع و در کنار هم قرار دادن آن ها به منظور رسیدن به بهترین کارایی است. این در حالی است که رهبر به تغییر و خلق راهکارهای جدید و نو فکر می نماید.

3. کتاب مربی تریلیون دلاری اثر اریک اشمیت

کتاب مربی تریلیون دلاری یکی از بهترین کتاب هایی است که به شما یاری می نماید در کسب و کار خود پیروز شوید. این کتاب را سه نویسنده به نام های اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و آلن ایگل نوشته اند. هر سه نویسنده این کتاب در زمینه کاری خودشان جزو افراد پیروز هستند. این سه نفر تصمیم گرفتند درس هایی که از مربی خود آموخته بودند را در قالب این کتاب بنویسند. بیل کمپل، مربی این سه نویسنده بود و در رشد و پیشرفت شرکت های عظیمی مثل اپل و گوگل نقش مهمی داشت. بیل کمپل بر این باور بود که پیروزیت یک کسب و کار به نیروی انسانی آن وابسته است؛ بنابراین برای پیروزیت کسب و کار خود حتماً از نیروی انسانی دانا و توانا بهره ببرید:

افراد، مهم ترین عنصر کسب وکارتان هستند. بالاترین اولویت هر مدیر خوب و پیروزی افراد و کارکنانش هستند.

یکی از مهم ترین عناصری که باید به کسب و کار خود اضافه کنید، عنصر اعتماد است. این اعتماد هم باید در بین اعضای تیم شما و هم بین کسب و کار و مشتریان شما وجود داشته باشد. اگر بتوانید اعتمادسازی کنید، مطمئن باشید که کسب و کار شما به کسب و کار پیروز تبدیل می گردد. البته اعتمادسازی باید ابتدا از سوی رهبر تیم انجام گردد. رهبر قرار نیست به افراد بگوید چه کاری انجام بدهند یا ندهند. رهبر وظیفه دارد که افراد تیم را هدایت کند تا خودشان بتوانند بهترین تصمیم ممکن را بگیرند.

همواره سعی کنید اعضای تیم خود را به سمت شجاعت سوق دهید. این کار اعتماد به نفس آن ها را بالا می برد و باعث می گردد که با اشتیاقی فراوان به سمت رشد و پیشرفت حرکت نمایند.

همیار آموزشگاه؛ دوست و همراه شما برای پیروزیت در کسب و کار

یکی از نکاتی که باید برای پیروزیت در کسب و کار در نظر بگیرید، مطالعه کتاب های پیروزیت، انگیزشی و مدیریت کسب و کار است. همیار آموزشگاه چندین سال است که در زمینه آموزش راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می نماید و به همین خاطر هم در وب سایت خود، بخشی مجزا و جامع به نام معرفی دارد و در این بخش، خلاصه بهترین کتاب های پیروزیت، کسب و کار و رشد فردی را در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که می خواهید به پیروزیت برسید، می توانید از این بخش به عنوان دوست و همراه خود بهره ببرید. برای ورود به بخش معرفی، کافی است وارد سایت همیار آموزشگاه شوید، از منوی فوقانی سایت به بخش مجله بروید و در نهایت وارد بخش معرفی شوید.

منبع مقاله: وب سایت همیار آموزشگاه

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1119

به "معرفی سه کتاب عالی برای موفقیت قطعی در کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سه کتاب عالی برای موفقیت قطعی در کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید