مرگ 10 نفر در نروژ پس از تزریق واکسن فایزر

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرنگاران : واکسن کووید 19 فایزر/بیون تک احتمالاً مسئول حداقل 10 مورد مرگ افراد مسن ضعیف در خانه های سالمندان در نروژ بوده است.

مرگ 10 نفر در نروژ پس از تزریق واکسن فایزر

به گزارش به نقل از فارس، مجله انجمن پزشکی آمریکا نوشته است: یک آنالیز تخصصی که توسط آژانس دارویی نروژ اجرا شده نشان داد، واکسن کووید 19 فایزر/بیون تک احتمالاً مسئول حداقل 10 مورد مرگ افراد مسن ضعیف در خانه های سالمندان در نروژ بوده است.

این گروه متخصص در اواخر فوریه 2021 (حدود 3 ماه پیش) تشکیل شد تا علت 100 مرگ اول گزارش شده از ساکنان خانه سالمندان را که واکسن فایزر را دریافت نموده بودند ، آنالیز کند؛ تا آن موقع حدود 30 هزار نفر از ساکنان خانه سالمندان واکسینه شده بودند.

اگرچه میزان مرگ و میر در خانه های سالمندان به طور کلی بسیار زیاد است و پیش بینی مرگ بعضی از ساکنان خانه های سالمندان پس از واکسیناسیون شده بود، آژانس دارویی نروژ می خواست معین کند که آیا واکسن احتمال مرگ را تسریع نموده است یا خیر و درک صحیح تری از خطرات و مزایای آن به دست آورد.

نتیجه گیری این آنالیز که در 19 ماه مه (10روز پیش) به سرانجام رسید بیانگر آن بود: ارتباط علمی بین واکسن فایزر و مرگ به صورت احتمال در ده مورد از هر صد مورد، در 26 مورد ممکن و در 59 مورد بعید در نظر گرفته شده و 5 نفر به جامانده غیر قابل طبقه بندی در نظر گرفته شده است.

گروه متخصص ضمن تأکید بر عدم اطمینان قابل توجه در خصوص نتیجه گیری، این خطر را پذیرفت که واکنش های جانبی به واکسن ها در میان بیماران بسیار ضعیف می تواند باعث ایجاد یک عارضه عظیم گردد که در بدترین حالت ممکن است منجر به مرگ زودتر گردد.

سیگورد هورتمو، پزشک ارشد آژانس دارویی نروژ گفت: بیماران ضعیف می توانند از واکسیناسیون بهره مند شوند زیرا در صورت ابتلا به ویروس کووید 19 در معرض خطر بیماری جدی و حتی مرگ هستند؛ با این حال، گروه متخصص معتقد است که برای بعضی از این بیماران ضعیف، واکنش های جانبی شایع ممکن است در فرایند جدی تر بیماری آنها نقش داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1096

به "مرگ 10 نفر در نروژ پس از تزریق واکسن فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 10 نفر در نروژ پس از تزریق واکسن فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید