محصولی فناورانه به کمک بهینه سازی مصرف سوخت ساختمان ها آمد تا هزینه ها کاهش یابد خبرنگاران

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، شرکتی دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نرم افزاری برای نگهداری اطلاعات سازه ای و شبکه های تاسیساتی ساختمان ها طراحی کرد.

محصولی فناورانه به کمک بهینه سازی مصرف سوخت ساختمان ها آمد تا هزینه ها کاهش یابد خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، این نرم افزار راه کار های اجرایی مناسب تری برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها ارائه می کند و گامی اساسی برای افزایش طول عمر مفید آن ها برمی دارد. محصول دانش بنیان مدل سازی مکان محور ساختمان ها با نام تجاری نماساخت توسط شرکت دانش بنیان فرا عمران نگار با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه یافت.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پیاده سازی این محصول به صورت پایلوت در شرکت ایران خودرو و سازمان بنادر و دریانوری، گفت: با فرهنگ سازی مناسب می توانیم تمامی ساختمان های کشور را با استفاده از این محصول دانش بنیان مدل سازی کنیم.

وی افزود: این نرم افزار نقشی موثر در ارائه اطلاعات درست از معماری، شبکه های تاسیساتی ساختمان ها و اطلاعات سازه ای، ارائه می کند. این اطلاعات برای ساکنان بسیار مهم و اساسی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب پدیده ها در پروژه های ساختمانی دارای ماهیت مکانی (نقشه ای) است، استفاده از سیستم های مکانیزه ای که قابلیت مدیریت اطلاعات مکانی داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.

منطقی همچنین اظهار داشت: نرم افزار مدیریت اطلاعات ساختمان روشی مناسب برای گردآوری و نگهداری اطلاعات از بخش های مختلف پروژه های ساختمانی است. با استفاده از این نرم افزار اطلاعات مورد نیاز در دوره بهره برداری که با صرف هزینه های بسیار بالا به دست می آید، در دوره ساخت به راحتی و با کمترین هزینه قابل جمع آوری است.

گردآوری و نگهداری اطلاعات سازه ای

همچنین یاسر ابراهیمیان قاجاری، رئیس گروه توسعه فناوری های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره این محصول، گفت: این نرم افزار با بکارگیری فناوری های مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) و سامانه های اطلاعات مکانی (GIS)، روشی مناسب برای گردآوری و نگهداری اطلاعات سازه ای، معماری و شبکه های تاسیساتی ساختمان ها است.

امکان جستجوی اطلاعات بر روی نقشه، امکان اندازه گیری محیط، مساحت و فاصله، امکان مشاهده اطلاعات مکانی در لایه بندی های مختلف، امکان تهیه گزارشات متنوع بر اساس اطلاعات توصیفی، امکان مشاهده عکس و سایر مستندات مرتبط با عوارض از جمله مزایای استفاده از این نرم افزار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 945

به "محصولی فناورانه به کمک بهینه سازی مصرف سوخت ساختمان ها آمد تا هزینه ها کاهش یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولی فناورانه به کمک بهینه سازی مصرف سوخت ساختمان ها آمد تا هزینه ها کاهش یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید