لیست چهار کتاب برتر که از نظر خوانندگان ارزش خواندن دارند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کتاب خواندن به دلیل تاثیرات مفیدی که روی ذهن و عملکرد انسان دارد و یاری می نماید که در زندگی شخصی و اجتماعی به طور بهتر و سالم تری عمل کنیم امروزه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لیست چهار کتاب برتر که از نظر خوانندگان ارزش خواندن دارند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب خواندن به دلیل تاثیرات مفیدی که روی ذهن و عملکرد انسان دارد و یاری می نماید که در زندگی شخصی و اجتماعی به طور بهتر و سالم تری عمل کنیم امروزه از اهمیت بیشتری برخوردار است. ممکن است افراد تاثیری که کتاب ها روی ذهن آنها می گذارند را در کوتاه مدت متوجه نشوند اما طبق تحقیقات محققان حتی کتاب هایی که در دوران کودکی نیز خوانده اید می توانند در ضریب هوشی و مهارت های نوشتن و نمرات تحصیلی شما در طول زندگی تاثیرات زیادی داشته باشند.

زمانی که شما یک کتاب خوب را می خوانید تمام جملات آن در ضمیر ناخودآگاه شما باقی می ماند و این باعث می گردد که هیچگاه در موقعیت های مختلف زندگی غافلگیر نشوید زیرا با انبوهی از اطلاعات به دست آمده از کتاب های خوانده شده همیشه آمادگی روبرو با شرایط مختلف را خواهید داشت. در جهانی امروز شخصیت سازی افراد از اهمیت زیادی برخوردار است و کتاب های خوب به عنوان یک کارخانه انسان سازی می توانند دوست و همراه همیشگی در جهت زندگی شما باشند.

ما در ادامه این مطلب می خواهیم لیست کوتاهی از چند کتاب را به شما معرفی کنیم که از دید و نظر خوانندگان ارزش خواندن دارند و به شما پیشنهاد می کنیم که خواندن آنها را از دست ندهید. پس تا خاتمه این مطلب با ما همراه باشید.

  • کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول است که در سال 1903 در یکی از شهرهای هندوستان زاده شده است. کتاب قلعه حیوانان داستانی زیبا درباره حیوانات اهلی است که در یک مزرعه زندگی می نمایند و از بهره کشی بیش از حد صاحب مزرعه خسته شده و به ستوه آمده اند و به توصیه قبل از مرگ یکی از حیوانات دست به اعتراض و شورش می زنند. آنها در طی شورش خود در اقدامی آرمان گرایانه صاحب مزرعه را فراری داده و خود مدیریت مزرعه را بر عهده می گیرند.

داستان این گونه ادامه پیدا می نماید که بعد پیروزی در این شورش، خوک ها که هوش بیشتری نسبت به سایرین داشتند رهبری گروه را به دست می گیرند و دیگر وظایف را بین دیگر اعضاء تقسیم می نمایند. آنها قوانینی را برای مدیریت مزرعه وضع نموده و آنها را روی دیوار مزرعه می نویسند. قواینی از این قبیل که، چهارپا خوب و دوپا بهتر است، هیچ حیوانی بی دلیل دیگری را نمی کشد، همه حیوانات باهم برابرند، اما برخی برابرترند و ... . جورج اورول در کتاب قلعه حیوانات به طور غیر مستقیم به شرایط حاکم اشاره دارد و در واقع تمامی حیوانات مزرعه به نوعی به شخصیت های جامعه و رهبرهای جهانی واقعی اشاره داشته است.

کتاب قلعه حیوانات رمان بسیار زیبایی است که با ادبیات رمزی به روایت داستان پرداخته و نظر مخاطبان زیادی به خود جلب نموده است. رمان بوف کور نیز موضوعی مشابه با این رمان دارد که توسط صادق راهنمایی از بزرگترین نویسنده های ایرانی نوشته شده است و به شما پیشنهاد می کنیم که اگر از خواندن کتاب قلعه حیوانات لذت بردید، رمان بوف کور را نیز در لیست کتاب های خواندنی خود قرار دهید.

  • از این اوستا

کتاب ازین اوستا سروده هایی زیبا و خواندنی از مهدی اخوان ثالث است که انتشارات زمستان که به مدیریت فرزند ایشان اداره می گردد بارها و بارها این کتاب زیبا را به درخواست خوانندگان به چاپ رسانده است. کتاب از این اوستا با 17 بار تجدید چاپ از محبوب ترین کتاب های استاد مهدی اخوان ثالث با مجموعه ای از اشعار عاشقانه است.

اشعار استاد اخوان ثالث بیشتر زمینه اجتماعی داشته و گاهی به سرودن حوادث تلخ زندگی مردم نیز می پرداخته است. اشعار وی در دهه 30 و 40 هجری شمسی روزنه هایی هنری برای تحول فری و اجتماعی آن دوران بوده است که برای شعر دوستان آن دوران نگرش فکری تازه ای را ایجاد نموده است. کتاب از این اوستا اوج هنر شاعر در مهم ترین دوران شاعری او بوده است که پخته ترین و پرداخته شدن اشعار وی را در برگرفته است.

در مجموعه شعر منظور از اشاره به کتیبه، در واقع کتیبه شکست و تابلوی فریبنده هیچی و پوچی است. در این کتاب همچنین اشعاری به نام ناگه غروب کدامین ستاره، نماز، سبز و صبوحی اشاره نمود. که هر چهار از موثرترین و صمیمانه ترین اشعار روزگار است که لحظات ناب هستی را با قلم خاص شاعری خود به شعر سروده است.

علاقمندان به اشعار عاشقانه استاد مهدی اخوان ثالث می توانند با خواندن این کتاب به گنجینه بهترین اشعار این شاعر نامدار دست پیدا نمایند.

  • شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری است که تا به حال به بیش از 300 زبان جهان ترجمه شده است. این کتاب به عنوان یکی از محبو ب ترین کتاب های فرانسوی زبان شناخته شده است. داستان شازده کوچولو به مرحله ای از اعجاز رسیده است که به عنوان نوعی نماد فرهنگ سازی از آن یاد خواهد شد و به عنوان بخشی از فرهنگ بشری از آن یاد خواهند کرد.

کتاب شازده کوچولو طبق مطلبی که در اینجا می خوانید می تواند آموزگار درس های زندگی برای مخاطبان خود باشد. در این کتاب به خوانندگان یادآوری می گردد که ظاهربینی را رها نموده و قوه تخیل را همیشه باید به کار گرفت، هرگز نباید احساست واقعی را در طول جهت زندگی نادیده گرفت و پنهان کرد، به جای از پیش قضاوت کردن دیگران باید خود را قضاوت کرد، شنیدن تعریف و تمجید دیگران و مورد ستایش قرار دریافت از سوی دیگران هیچگاه چیزی به ما اضافه نخواهد کرد، خود را بیش از حد جدی نگیرید، همیشه به دنبال کشف های واقعی باشید، شخصیت های نامانوس می توانند در طول زندگی آموزگاران ما باشند.

نویسنده در این کتاب به شیوه سوررئالیستی یا فرا واقع گرایی فلسفه از دوست داشتن و عشق و هستی را بیان نموده است. در طی این داستان که از دیدگاه یک کودک از سیارکی دیگر آمده و پرسش های از رفتار آدم ها و کارهایشان دارد پرداخته و به زیبایی خصلت هایی که از خصایص بشر هستند را بیان نموده است.

  • صد سال تنهایی

رمان صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا ماکز در سال 1967 در آرژانتین به چاپ رسید. این کتاب زیبا مشتاقان زیادی را به خود جلب نموده است اما تعدادی کمی از افراد توانسته اند آن را تا خاتمه به خاتمه برسانند. در این داستان که تمامی اتفاقات در جهانی واقعی رخ می دهند اما علت و معلولی در آنها برقرار نیست یا بهتر است بگوییم در این کتاب روابط از علت و معلولی خود تبعیت می نمایند.

این کتاب تا به امروز بیش از 30 میلیون نسخه به چاپ رسیده است. این رمان درباره هفت نسل از یک خانواده بوئندیایی است که روزی از محل زندگی خود کوچ نموده و دهکده دیگری را برای سکونت انتخاب می نمایند و به همراه اطرافیان خود به پایه گذاری آن دهکده می پردازند. نویسنده در طی داستان به این موضوع اشاره دارد که جنگ و درگیری داخلی، ورود بیگانگان، عشق، نفرت، حسادت، مرگ، ازدواج و تولد اساس همه اتفاقاتی است که در این کتاب و برای نسل های مختلف خانواده بوئندیا رخ می دهند. تکرار وقایع، رنگ ها و شهر آینه ای همگی از نمادها و سمبل هایی است که در این رمان داستانی از آنها استفاده شده است.

گابریل گارسیا مارکز کوشش نموده تا در این کتاب به ثبت تجربه های واقعی خود در زندگی خود در کلمبیا بپردازد و در بخشی نیز تاریخ کشور خود را در دل داستان نقل کند. اگر شما نیز از جمع دوستداران کتاب و کتاب خوان هستید بی شک نباید خواندن این کتاب های زیبا و ماندگار را از دست دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 556

به "لیست چهار کتاب برتر که از نظر خوانندگان ارزش خواندن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست چهار کتاب برتر که از نظر خوانندگان ارزش خواندن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید