دیدنی های دماغه شمالی فلات نروژ

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، دماغه شمالی نروژ | North Cape of Norway

مکانی را در انتهایی ترین نقطه شمال تصور کنید که اقیانوس اطلس با اقیانوس منجمد شمالی برخورد میکند و آب های سرد و یخ زده شان با هم مخلوط میشوند. به دماغه شمالی (Nordkapp) در نروژخوش آمدید. تنها سرزمین خشک بین شما و قطب شمال مجمع الجزایر Svalbard می باشد. خورشید تابستانی بین ماه های مه و ژوئیه در اینجا غروب نمی کند. بازدید کنندگان زیادی از تماشای خورشید نیمه شب و یا طلوع آفتاب بر فراز دریای بارنتز از فلات دماغه شمالی لذت میبرند. با خبرنگاران همراه باشید تا با شگفتی های دماغه شمالی نروژ بیشتر آشنا شوید.

دیدنی های دماغه شمالی فلات نروژ

درباره دماغه شمالی نروژ

دماغه شمالی در شمال اسکاندیناوی محبوب ترین مقصد گردشگری است. بازدید از این مکان تجربه ای به یاد ماندنی و تکرار نشدنی در طبیعت است. همراه با تماشا مناظری چشمگیر، شرایط آب و هوایی غیر متعارف، صخره های نمایشی واین حقیقت که شما در شمالی ترین نقطه اروپا ایستاده اید.

این دماغه صخره ای با ارتفاع 1000 پا (307 متر) می باشد. که از آن به عنوان مرتفع ترین نقطه شمالی اروپا یاد می گردد. اولین بازدید نماینده از این منطقه کشیشی ایتالیایی بود که در سال 1664 به اینجا آمد. امروزه ربع میلیون نفر دنیاگرد در هر تابستان از این مکان بازدید می نمایند. این دماغه در ناحیه Finmark واقع شده است، که به Lapland نروژ نیز معروف است.دماغه شمالی در شمال جزیره Magerøya واقع شده است. موقعیت جغرافیایی آن را می توانید در نقشه زیر مشاهده کنید.

ناحیه فینمارک | Finmark

در ارتفاع یکسانی با گرینلند و آلاسکا Finmark را خواهید یافت. این منطقه از نروژ جزوی از طبیعت وحشی و خارق العاده آن به شمار میرود. در Finmark 19 مقصد مجزای گردشگری وجود دارد که همه سلیقه ها را پوشش می دهد. از تعطیلاتی با آرامش و استراحت کامل تا تعطیلاتی پرماجرا.

شفق قطبی | Aurora

در فصل تابستان خورشید این سرزمین غروب نمی کند و خورشید نیمه شب مشاهده می گردد. در بقیه سال می توانید باز تماشای نورهای شمالی (شفق قطبی) لذت ببرید. تماشا نورهای شمالی لحظه ای خاطره انگیز و راز آلود در زندگی شما خواهد بود. برای تماشا این نورها مناسب ترین زمان اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار می باشد. اکتبر، فوریه و مارس برترین مه ها برای مشاهده شفق قطبی هستند. بالاترین تجمع این نورها از ساعت 6 بعد از ظهر تا 1 بامداد می باشد.

برای بهره گیری حداکثر از این تجربه فوق العاده سعی کنید که در شب هایی که ماه کامل است به تماشا شفق قطبی نروید و بعلاوه از مکان هایی که نور زیادی دارند اجتناب کنید. این عوامل باعث می شوند که کیفیت بازدید شما به میزان قابل توجهی پایین بیاید. لباس گرم را نیز از قلم نیاندازید.

بچه های زمین

7 بنای یاد بو که به وسیله 7 کودک از تمام نقاط دنیا درست شده اند، نماد هم کاری، دوستی امید و سرزندگی فراتر از تمام مرزها هستند. این پروژه در سال 1989 شروع شد و هر ساله در شروع ماه ژوئن بچه های محلی به اینجا می آیند تا چنین ارزش هایی را جشن بگیرند. پاداشی بشر محبت آمیز برای پشتیبانی از تمامی بچه های دنیا اهدا می گردد.

فعالیت ها در دماغه شمالی

علاوه بر این که این منطقه به خودی خود سرشار از شگفتی و زیبایی است، گردشگران می توانند با استفاده از سافاری پرندگان به بازدید از بیش از 2 میلیون پرنده دریایی بپردازند و یا از هیجان قایق رانی شبانه در دریای عمیق بهره مند شوند. سافاری یافتن شاه خرچنگ، خرچنگی که گاهی طول بین چنگ های آن به 2 متر می رسد.

از دیگر فعالیت های محبوب در دماغه شمالی نروژ راه رفتن بر روی کوه ها و صخره های پوشیده شده از برف است. برای سفر به دماغه شمالی حواستان به طول روز در فصل زمستان باشد، ممکن است در طول زمان شب های قطبی برای مدت طولانی تاریک بماند. برای رفتن به دماغه هر روز دو ماشین مخصوص حرکت در برف به آن جا می فرایند بنابر اگر به خاطر سرگرم بودن به گرفتن عکس آخرین ماشین را از دست بدهسد مجبورید شب را آن جا سپری کنید.

ماهی گیری

اگر به دماغه شمالی نروژ سفر کردید بازدید از دهکده رنگارنگ و کوچک ماهی گیری Kamøyvær را که خاکی غیرقابل کشت دارد از دست ندهید. این دهکده شمالی ترین منطقه برای ماهی گیری می باشد.در این دهکده بعلاوه گالری هنری را مشاهده می کنید که در آن ها اشیا هنری، هدایا، صنایع دستی و کتاب هایی الهام گرفته از سواحل Finmark و فصل های آن است.

موزه Nordkapp تاریخچه ماهی گیری و لوازم آن، فرهنگ و تاریخ منطقه و اطراف آن را در خود جای داده است. بعلاوه تارخی از زندگی مردم محل را نمایش می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1416

به "دیدنی های دماغه شمالی فلات نروژ" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های دماغه شمالی فلات نروژ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های دماغه شمالی فلات نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید