فرانسه: راهکار سیاسی تنها راه خاتمه درگیری ها در یمن است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر خارجه فرانسه روز آدینه در ملاقات با همتای سعودی خود گفت که راه چاره سیاسی تنها راه سرانجام درگیری ها در یمن است.

فرانسه: راهکار سیاسی تنها راه خاتمه درگیری ها در یمن است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز آدینه در سخنانی خواهان راه چاره سیاسی در لیبی و انتها مداخله کشورهای خارجی در این کشور آفریقایی شد.

وی که در جریان ملاقات با وزیر خارجه عربستان سعودی این سخنان را مطرح می کرد از کوشش های این کشور برای اجرای توافقنامه ریاض درباره یمن قدردانی کرد.

لودریان گفت که راه چاره سیاسی فراگیر در یمن تنها راه برای انتها دادن به درگیری ها در این کشور است.

وزیر خارجه فرانسه در حالی خواهان راه چاره سیاسی در یمن می گردد که ائتلاف متجاوز سعودی طی بیش از 5 سال گذشته بیشتر زیرساخت های یمن را بمباران نموده و شمار زیادی از مردم این کشور را به خاک و خون کشانده است.

عربستان سعودی به همراه امارات و چندین کشور دیگر از فروردین 1394 با تشکیل یک ائتلاف، عملیاتی را برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن شروع کردند. این عملیات در دستیابی به اهدافش ناکام مانده اما همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، درگیریها در یمن موجب کشته شدن بیش از 100 هزار نفر در این کشور شده، بدترین فاجعه انسانی دنیا را به وجود آورده و بیش از 3 میلیون نفر را در داخل این کشور آواره نموده است. اینک دو سوم جمعیت یمن برای بقا متکی به کمکهای غذایی هستند.

آسوشیتدپرس، صندوق بچه ها سازمان ملل متحد و سازمان غذا و کشاورزی اعلام کردند انتظار میرود شمار افرادی که در جنوب یمن در تأمین غذا ناتوان هستند از 2 میلیون نفر به 3.2 میلیون نفر برسد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 545

به "فرانسه: راهکار سیاسی تنها راه خاتمه درگیری ها در یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: راهکار سیاسی تنها راه خاتمه درگیری ها در یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید