فارس من، رشد تولید داخلی در گرو پیشرفت علم و فناوری

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: کشوری که بخواهد به استقلال برسد قطعا باید نگاهی ملی به تولید داشته باشد که می تواند از طریق فناوری علمی به کار خود ادامه دهد.

فارس من، رشد تولید داخلی در گرو پیشرفت علم و فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع تولید ملی و رونق تولید با همکاری صنعت و دانشگاه را مطرح کرده و از خبرنگاران خواستار گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: هر کشوری که بخواهد به استقلال برسد و روی پای خود بایستد قطعاً باید نگاهی ملی به تولید داشته باشد که این یک اصل مهم و اساسی در ساختار حکومتی است و تولید می تواند هم از طریق صنعت مونتاژ و هم از فناوری علمی شروع شود که مبتکر آن جامعه و ملت است.

وی افزود: اگر بخواهیم تولید ملی را به سطح جهانی برسانیم باید نگاه ویژه ای به داخل کشور و مسائل علمی داشته باشیم. پایه گذار مسائل علمی دانشگاه ها هستند که تولید عمل می کنند و مرکز تولید هم صنعت است.

این کننده مجلس گفت: اگر دانشگاه تولید علم کند و صنعت هم امکانات را در اختیار دانشگاه قرار دهد این دو نگاه همزمان می تواند حرکت کند و تولید ملی را توسعه، رشد و رونق بدهد. باید نگاهی به بیرون داشت و بتوان به صورت وام دریافت علمی و صنعتی مثل بسیاری از کشورها مانند ژاپن، کره شمالی و مالزی که از صنعت مونتاژ شروع کردند و با نگاه و استقامت خود که بر پایه تفکر داخلی است در علم و صنعت رشد کنند و توانستند به جایی برسند که روی پای خود بایستند و با ارائه خدمات فنی و حرفه ای خود وابستگی را قطع کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 175

به "فارس من، رشد تولید داخلی در گرو پیشرفت علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، رشد تولید داخلی در گرو پیشرفت علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید