تیم منتخب ایرانی ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، هفته اول لیگ قهرمانان آسیا با درخشش بازیکنان ایرانی در تیم های خود همراه بود.

تیم منتخب ایرانی ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، ورزش سه نوشت: دور اول لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی در حالی برای تیم های ایرانی به خاتمه رسید که سرخابی های پایتخت به پیروزی رسیدند و سرخپوشان تبریزی و اهوازی نیز به نتیجه تساوی مقابل پاختاکور و السد بسنده کردند.

تراکتور و فولاد نیز دقایقی از حریف خود پیش بودند و فرصت این را داشتند که رکوردی جالب را برای نمایندگان ایران خلق نمایند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

درخشش تیم های ایرانی در حالی رخ داد که هر کدام از تیم های چهره شاخصی داشتند؛ از محسن فروزان که با چند واکنش مانع از غافلگیری فولادی ها شد تا زوج دفاعی پرسپولیس و مدافعان کناری استقلال. در بین بازیکنان هجومی هم مهدی قایدی و محمد عباس زاده بهترین ها بودند و وظیفه گلزنی خود را به بهترین شکل انجام دادند.

تیم منتخب بازیکنان ایرانی از دور اول لیگ قهرمانان آسیا را می خوانید:

محسن فروزان (فولاد):

فروزان که مدت ها از مسابقات آسیایی دور بود در ملاقات پلی اف برابر العین پیروز شد تا کلین شیت کند اگر چه روز سختی را نداشت او اما در ملاقات با السد روز متفاوتی را تجربه کرد و با عکس العمل های تماشایی جلوی سد راه شوت های عالی بازیکنان حریف شد. او البته در صحنه گل السد بدشانس بود که شوت بوعلام خوخی با برخورد به پای یوسف عبدالرزاق تغییر راستا داد و در غیر این صورت وی می توانست یک کلین شیت دیگر به کارنامه اش بیفزاید.

فروزان در نبرد با السد سه سیو داشت و این امید را به فولادی ها داد تا در پنج نبرد بعدی خود، خیالشان تا حد زیادی از درون دروازه راحت باشد. او در صحنه ای از بازی با سر توپ به بغداد بونجاح، توانست روحیه تیم را تا حدی بالا ببرد و یکی از شروع مجدد های وی در نهایت تبدیل به تک گل فولاد شد.

محمد نادری (استقلال):

خرید جنجالی استقلال در ابتدای فصل، نتوانست آن بازیکنی باشد که آبی پوشان بخاطر او حاضر به جذب بازیکن از تیم رقیب شده بودند.

نادری در نیم فصل نخست یک بازیکن خنثی با برخی جرقه های موقت بود اما با حضور فرهاد مجیدی در این تیم، او از این رو به آن رو شد.

مدافعی که هم در کارهای دفاعی خوب کار می نماید و هم در حملات در حد یک مهاجم باتجربه عمل می نماید. او در هفته های گذشته هم برای استقلال گل زد و هم پاس گل داد و فرایند خوبش را به آسیا کشاند. نادری البته یک توپ را نیز به تیرک دروازه زد تا نشان دهد لیاقت حضور در ترکیب منتخب را دارد.

سید جلال حسینی (پرسپولیس):

کاپیتان سرخپوشان بار دیگر در نقش ستاره ای گلزن ظاهر شد و پرسپولیس را به پیروزی رساند. سیدجلال در یکی از توپ هایی که پیش کشیده بود، پاس مهدی ترابی را گرفت و با ضربه سر ضرب از پشت محوطه دروازه الوحده را باز کرد و در نهایت قرمزها با همین گل به سه امتیاز حساس دست یافتند.

حسینی در این بازی نرخ 92.9% پاس صحیح را به ثبت رساند و همچنین 7 دفع توپ و یک توپگیری را از خود به جای گذاشت. او همچنین باوجود حملات پرتعداد تیم اماراتی هیچ خطایی را مرتکب نشد. او از سوی ای اف سی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس):

زوج سیدجلال در خط دفاعی نقش پررنگی را در کلین شیت پرسپولیسی ها ایفا کرد. او البته یک موقعیت بسیار خوب را روی سانتر مهدی ترابی از دست داد اما در باقی دقایق مستحکم عمل کرد و نمایش درخشانی را به جای گذاشت.

او روی توپ های هوایی عملکرد مثبتی داشت و همچنین چهار کنش دفاعی را روی زمین به ثبت رساند تا با درخشش او و دیگر بازیکنان خط دفاعی، پرسپولیس به اولین تیم ایرانی تبدیل گردد که در هفته اول لیگ قهرمانان کلین شیت می نماید.

وریا غفوری (استقلال):

کاپیتان آبی ها که در چند بازی اخیر لیگ برتر انتظارات را برآورده ننموده بود، شب خوبی را مقابل الاهلی سپری کرد. او که مقابل عبدالرحمن غریب ستاره تیم ملی عربستان قرار گرفته بود، به خوبی پیروز به مهار این بازیکن شد و اجازه درخشش به او را نداد.

غفوری در ملاقات شب گذشته آمار 92 درصد پاس صحیح و یک پاس کلیدی را از خود به ثبت رساند و از خوب های استقلال مقابل الاهلی بود. 8 عملکرد دفاعی پیروز نیز خلاصه شب خوب وریا در بازی سخت مقابل نماینده عربستان بود.

محمد زبیر نیک نفس (فولاد):

هافبک سنندجی فولاد در دو بازی اخیر تیمش در لیگ قهرمانان آسیا، نمایش درخشانی داشته و سطح جدید از فوتبال خود را نشان داده است.

او در ملاقات با السد به همراه محمد آبشک توانست میانه زمین را به خوبی به سود فولاد کنترل کند و اگر خوش شانس بود می توانست در این ملاقات گلزنی کند که شوت زیبای او را برشام گلر جوان السد به زیبایی به کرنر فرستاد.

زبیر اگر بتواند این سطح از فوتبال خود را ادامه بدهد شاید گزینه ای برای حضور در تیم ملی نیز بگردد و بتواند آلترناتیو هافبک های ملی پوش گردد.

مهدی تیکدری (تراکتور):

هافبک راست ملی پوش تیم تراکتور در ملاقات با پاختاکور عملکرد مطلوبی داشت و یکی از بهترین بازیکنان تراکتور بود. او در 9 دوئل به رجحان رسید و همچنین در موقعیت سازی نیز عملکرد مطلوبی داشت.

ستاره خط هافبک تراکتور در این بازی دو موقعیت خلق کرد و چند نفوذ نیز انجام داد که البته با تیزهوشی خط دفاعی پاختاکور مانع از خلق موقعیت های بیشتر شد.

تیکدری که فصل گذشته را به عنوان مدافع راست شروع کرد، در این ملاقات شش کنش دفاعی داشت تا در فرآیند دفاعی تیمش هم نقش آفرینی کند.

او با سرعت بالایش سمت چپ دفاعی تیم زمین گیر نموده بود و در بازی های بعدی نیز بعید است که از ترکیب خارج گردد.

مهدی ترابی (پرسپولیس):

خرید زمستانی تیم پرسپولیس که طرفداران این تیم نگران آمادگی او بودند، بار دیگر درخشید و از نگاه بسیاری سایت های ارائه داده، بهترین بازیکن زمین در ملاقات با الوحده بود.

او در این بازی بیشتر از تمام بازیکنان دریبل (3) زد و موقعیت (4) ساخت تا تاثیرگذارترین بازیکن این تیم در فرآیند هجومی باشد.

پاس گل به ترابی به سیدجلال نیز عملکرد این بازیکن را تکمیل کرد اما اگر مهاجمان پرسپولیس با دقت تر بودند، ترابی با تعداد پاس گل بیشتری زمین را ترک می کرد.

فرشید اسماعیلی (استقلال):

هافبک خوش نقش و تکنیکی استقلال، در میانه میدان به خوبی درخشید. اسماعیلی چراغ اول را روشن کرد و پاس گل دوم قایدی را نیز او داد.

اسماعیلی که اولین گل آسیایی استقلال در سال 2021 را به ثمر رساند، بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

هافبک شیرازی آبی پوشان مثل یک مهاجم نوک برای دروازه الاهلی خطرساز بود و 4 بار به سمت دروازه حریف شوت زد. او 93 درصد از پاس هایش درست بود و یک پاس کلیدی هم داد.

اسماعیلی که پس از فرار از مصدومیت فرایند خوبی را شروع نموده بود، پیروز شد با درخشش مقابل الاهلی، کادرفنی را به بازی های بعدی امیدوار کند.

محمد عباس زاده (تراکتور):

بهترین گلزن تیم تراکتور در لیگ برتر، شروعی فوق العاده و باورنکردنی در لیگ قهرمانان آسیا 2021 داشت. در شرایطی که خطیبی هر دو مهاجمش یعنی بابایی و عباس زاده را در مقابل پاختاکور فیکس بازی داده بود، عباس زاده توانست دو گل بزند و جای پایش را در ترکیب محکم تر کند.

گل اول او با شوتی تماشایی به دست آمد که تراکتور را را از حریف ازبک پیش انداخت و گل دوم نیز تی تی ها را از شکستی عظیم فراری داد.

او که حالا از حواشی نیز فاصله گرفته، در ادامه بدون تردید می تواند به عملیات صعود سرخپوشان تبریزی یاری کند. او در 10 دوئل به رجحان رسید و یک موقعیت هم خلق کرد و تمام پاس هایش در زمین حریف نیز درست بودند.

مهدی قایدی (استقلال):

ستاره بی چون و چرای دور اول لیگ قهرمانان آسیا، جوان 22 ساله بوشهری استقلال بود. قایدی که دو سالی است به سطح فنی بسیار خوبی رسیده است، اولین بازی آسیایی خود را فوق العاده شروع کرد.

او که پیش از این و در قابت های سال گذشته ACL هم به الاهلی گل زده بود، شب گذشته با 2 گل زیبا، مرد اول میدان بود.

گل نخست او از زاویه ای کاملا بسته به دست آمد و گل دوم نیز روی یک شوت مهلک 30 متری بود که دروازه محمد العویس گلر شماره یک عربستان را باز کرد.

او 5 پاس کلیدی هم در این بازی داد که آمار فوق العاده ای محسوب می گردد. خطای پنالتی روی دیاباته نیز از روی پاس فوق العاده قایدی به این بازیکن به دست آمد. او شایسته ترین فرد برای حضور در ترکیب منتخب بهترین های لیگ قهرمانان آسیاست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1033

به "تیم منتخب ایرانی ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم منتخب ایرانی ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید