عملیاتی سازی پروژه های شبکه ملی اطلاعات در استان ها شروع شد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، توافق نامه همکاری عملیاتی سازی پروژه ها، بهبود شاخص ها و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات به امضای علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و مدیران کل ICT استان ها رسید.

عملیاتی سازی پروژه های شبکه ملی اطلاعات در استان ها شروع شد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات که مسئولیت اجرا و دبیری شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات را نیز عهده دار است، در این مراسم با اشاره به انجام پیگیری ها و گزارش های هفتگی پروژه های ملی در سطح سازمان ها و شرکت های تابعه، گفت: بر اساس این توافق نامه پیشرفت پروژه های استانی نیز به همین صورت پیگیری می گردد.

وی به نسبت 10 درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور اشاره نمود و اضافه نمود: سهم استانی اقتصاد دیجیتال با همکاری مرکز آمار کشور در حال تهیه است و به زودی در قالب همین سند به استان ها ابلاغ می گردد.

تعیین برش استانی برنامه های دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات و نظارت بر اجرای متوازن پروژه ها و بهبود شاخص های عملکردی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و بعلاوه ارتقای سطح تعامل، هم افزایی و تعهد اجرایی بین وزارت ارتباطات با دستگاه ها و مجریان تابعه از اهداف این توافق نامه عنوان شده است.

راهبری تحقق اهداف عملیاتی، اجزا و اقدام سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در سطح استان ها و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های استان ها در راستای تحقق اهداف مذکور از دیگر اهداف عنوان شده در این توافق نامه است.

در این توافق نامه ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها متعهد شده اند که در راستای نظارت بر تحقق اهداف کمی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و نظارت، حمایت و راهبری اجرای کلان پروژه های دستگاه های اجرایی تابعه وزارت در استان ها و در صورت لزوم فعالیت اپراتورها و پیمانکاران طرف قرارداد اقدام نمایند.

بعلاوه در این توافق نامه جداولی با تعیین کردن شاخص هایی تهیه شده که ادارات کل استانی بر اساس این جداول پروژه ها را پیگیری و نظارت نمایند.

مجری شبکه ملی اطلاعات نیز بر اساس این توافق نامه متعهد می گردد که برنامه اجرایی و فرم های نظارتی مربوطه را به وسیله دفتر نظارت، ارزیابی برنامه ها و امور مجامع تهیه کند و به منظور نظارت، رصد و پایش تحقق کلان پروژه ها و تهیه گزارش های لازم در اختیار ادارات کل ICT استان ها قرار دهد.

مجری شبکه ملی اطلاعات باید منابع اقتصادی لازم را مطابق عملکرد مربوط به فعالیت ها و تکالیف تعیین شده و تحقق شاخص های کلیدی، تأمین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1419

به "عملیاتی سازی پروژه های شبکه ملی اطلاعات در استان ها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیاتی سازی پروژه های شبکه ملی اطلاعات در استان ها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید