طرح توسعه صنعت گردشگری کرمان به مجلس ارائه شود

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، نایب رئیس مجمع نمایندگان کرمان ارائه طرح توسعه صنعت گردشگری استان به مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست.

طرح توسعه صنعت گردشگری کرمان به مجلس ارائه شود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان، عفت شریعتی 6 تیرماه 99 در دیدار مدیرکل استان با اشاره به اهمیت آسیبشناسی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای توسعه صنعت گردشگری کرمان اضافه نمود: باید معیارها و شاخص های توسعه صنعت گردشگری استان شناسایی و اولویتبندی شده و برای هریک از این موارد طرح ارائه شود.

او اظهار کرد: این استان با توجه به غنای فرهنگی، تاریخی و تنوع اقلیمی و طبیعت چهارفصل دارای ظرفیت های بی نظیری در توسعه گردشگری است اما نتوانسته از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند.

نایب رئیس مجمع کنندگان کرمان اضافه نمود: با توجه به ظرفیت های بی نظیر گردشگری استان، رسانه ملی و استانی باید در این زمینه تبلیغ بیشتری انجام دهند.

نایب رئیس مجمع کنندگان کرمان با اشاره به اینکه دستیابی به اهداف گردشگری استان منوط به ارائه راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت، میانمدت و بلند مدت است، اضافه نمود: با اینکه اغلب طرح های گردشگری دیربازده هستند، درآمدهای ناشی از این صنعت بر کسی پوشیده نیست و مطمئناً اگر سرمایهگذاران از حمایت خوب و مناسبی برخوردار باشند وارد این صنعت خواهند شد.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری کرمان باید از سوی مسئولان استانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات مورد نیاز تأمین شود، اضافه نمود: باید نیازها و شاخص های گردشگری محاسبه و در جلسات مختلف با حضور مسئولان کشوری اعلام و راهکار ارائه شود.

شریعتی با اشاره به اینکه گردشگری کرمان نیاز به برنامه ریزی در سطح منطقه ای، ملی و بینالمللی دارد، گفت: این برنامه ریزی ها نیاز به حمایت دستگاه های مرتبط و تصمیمگیر دارد و مجمع کنندگان استان نیز از توسعه گردشگری این خطه حمایت می کند.

او با بیان اینکه باید طرح ارتقا و اعتلای صنعت گردشگری استان تدوین شود تا از این طریق کنندگان مجلس بتوانند، مطالبه گری کنند، شرح داد: برای تدوین این طرح باید ظرفیت های گردشگری کرمان شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با مطالعه و برنامه ریزی اصولی در توسعه صنعت گردشگری منطقه نقش مؤثری ایفا کرد.

نایب رئیس مجمع کنندگان کرمان با اشاره به اینکه کنندگان مجلس در جهت توسعه استان همدل هستند و در یک راستا قدم برمی دارند، اضافه نمود: خوشبختانه کنندگان کرمان اجازه نمی دهند سلایق سیاسی مانع رسیدن این استان به اهدافش شود.

شناسایی پروژه های پیشتاز و شاخص کرمان

فریدون فعالی مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمان با بیان اینکه در هر نقطه از استان شاهد ظرفیت های گردشگری منحصربه فردی هستیم، اضافه نمود: پروژه های پیشتاز و شاخص شهرستان های کرمان شناسایی شده که باغ موزه هرندی و باغ شاهزاده ماهان از اولویت های اداره کل برای ساماندهی هستند.

او با اشاره به اینکه از 22 اثر ثبت جهانی کشور هفت اثر در کرمان واقع شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانی برای این هفت اثر جهانی برنامه ریزی کرده و اعتبارات لازم را برای ساماندهی آن ها جذب کنیم.

فعالی با بیان اینکه صنعت گردشگری کرمان آسیبشناسی شده است، مطرح نمود: باید صنعت گردشگری محور توسعه استان قرار گیرد و به صورت معین معین اقتصادی برای آن تعریف شود.

او با اشاره به اینکه به زودی جاذبه های گردشگری استان از طریق راه اندازی کمپین گردشگری معرفی می شود، اضافه نمود: این کمپین با استفاده از ابزارها و شیوه های مختلف اطلاع رسانی به معرفی ظرفیت های این استان خواهد پرداخت.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمان اضافه نمود: حضور هر یک از کنندگان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه صنعت گردشگری استان یک ظرفیت محسوب می شود.

او با اشاره به اینکه مجمع کنندگان کرمان می تواند در توسعه گردشگری استان نقش مهمی را ایفا کند، مطرح نمود: باید از تجربیات و حمایت کنندگان استان در برطرف کردن مسائل و چالش های پیشروی صنعت گردشگری استفاده کرد.

فعالی با اشاره به اینکه باید محیط جاذبه های گردشگری را توانمند ساخت، اضافه نمود: باغ موزه هرندی دارای هفت هزار شیء تاریخی است که برای کرمان اعتبار و ارزش محسوب می شود ولی متأسفانه به دلیل توانمند نبودن محیط آن تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری بسیار محدود است.

او با اشاره به اینکه نگاه گردشگری در کرمان وجود ندارد، اضافه نمود: هنگامیکه این نگاه در بین مسئولان ایجاد شود و بحث گردشگری در اولویت دستگاه های دولتی قرار گیرد، این استان به عنوان هدف و مقصد گردشگری شناخته خواهد شد.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 17 هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری در بخش گردشگری استان اجرا شده است، گفت: نباید نگاه منطقه ای به گردشگری داشت و براساس ظرفیت های گردشگری هر استان باید سرمایهگذاری لازم انجام گیرد.

او به قابلیت های صنایعدستی کرمان همچون گلیم و پته اشاره کرد و گفت: متأسفانه زنجیره ارزش در حوزه صنایعدستی به ویژه گلیم دچار مشکل شده است، به طوریکه صادرات صنایعدستی از خود استان انجام نمی شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 504

به "طرح توسعه صنعت گردشگری کرمان به مجلس ارائه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح توسعه صنعت گردشگری کرمان به مجلس ارائه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید