شطرنج ایران با سه نماینده در جام جهانی روسیه حضور پیدا می نماید

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سهمیه تازه شطرنج ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی روسیه به وسیله احسان قائم مقامی و به واسطه قهرمانی در مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا به دست آمد.

شطرنج ایران با سه نماینده در جام جهانی روسیه حضور پیدا می نماید

این رقابت ها پس از 7 دور رقابت آنلاین میان 23 بازیکن شرکت کننده، شامگاه دوشنبه در حالی به خاتمه رسید که هر سه نماینده کشورمان رده های اول تا سوم جدول رده بندی را به خود اختصاص دادند. در خاتمه این رقابت ها احسان قائم مقامی و آرین غلامی هر دو صاحب 6 امتیاز شدند اما قائم مقامی به علت پوئن شکنی بهتر در رده نخست ایستاد تا غلامی دوم گردد. پویا ایدنی هم با 5.5 امتیاز بالاتر از نمایندگان عراق و سوریه در رده سوم ایستاد.

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا تنها یک سهمیه برای جام جهانی داشت. بدین ترتیب قائم مقامی به واسطه قهرمانی در این رقابت ها تک سهمیه جهانی آن را از آن خود کرد.

با کسب سهمیه حضور در جام جهانی به وسیله احسان قائم مقامی، تعداد سهمیه های شطرنج ایران برای شرکت در این رقابت ها به سه سهمیه افزایش یافت.

پیش از این سید محمد امین طباطبایی به واسطه کسب اسم چهارمی در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه جهانی شده بود. پرهام مقصودلو هم این سهمیه را به وسیله قهرمانی در مسابقات لیگ کشوری به دست آورده بود.

بدین ترتیب شطرنج ایران با سه نماینده در جام جهانی روسیه حضور پیدا می نماید. این رقابت ها اواخر تیرماه به میزبانی سوچی روسیه برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1144

به "شطرنج ایران با سه نماینده در جام جهانی روسیه حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شطرنج ایران با سه نماینده در جام جهانی روسیه حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید