سندرومی عجیب که راه هوایی نوزاد را می بندد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت توضیحاتی درباره دلایل ابتلای نوزادان به سندروم پیررابین و راه چاره درمانی آن ارائه داد.

سندرومی عجیب که راه هوایی نوزاد را می بندد

به گزارش خبرنگاران، بهزاد رهسپار، رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت در ارتباط با سندروم پیررابین گفت: از هر 10 هزار تولد تقریباً یک نوزاد مبتلا به سندروم پیررابین می گرددو شیوع این بیماری تقریباً میان نوزادان دختر و پسر یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارد.

وی اضافه نمود: سندروم پیررابین به صورتی است که فک پایین نوزاد رشد نکرده و زبان راه هوایی را می بندد و می تواند با مشکل شکاف کام نرم و سخت نیز همراه باشد بنابراین نوزاد در بدو تولد نمی تواند تنفس داشته باشد و حتماً باید اقدامات لازم برای نجات جان آن انجام گیرد.

رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ادامه داد: نوزادانی که با این شرایط متولد می شوند بلافاصله باید توسط فوق تخصص بیهوشی نوزادان یا متخصص بیهوشی مورد بیهوشی قرار گیرند و جراح دهان فک و صورت با قرار گذاشتن دستگاه ای تحت عنوان دیستراکتور بر روی استخوان فک پایین اقدامات لازم را انجام تا به مرور فک پایین جلو آمده و عظیم گردد.

وی اظهار کرد: در روش های قدیمی زبان را به چانه بخیه می کردند ولی این مسئله قدرت بلع نوزاد را دچار مشکل می کرد و آب دهان وارد ریه می شد و مسائل تنفسی نوزادان را تهدید می کرد که با روش های نوین می توان یاری موثری به این بیماران انجام داد.

رهسپار تأکید کرد: نباید این نوزادان به هیچ عنوان تحت عمل جراحی باز کردن نای (تراکستومی) قرار گیرند چراکه برای آنها عوارض شدیدی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آمار دقیق مبتلایان به این بیماری در کشور وجود ندارد، گفت: نقص کروموزومی، کمبود بعضی از ویتامین ها مانند ویتامین های گروه B، ویتامین E و D می تواند از دلایل بروز این مشکل باشد البته در بعضی از موارد نیز هیچ علت مشخصی برای بروز این بیماری نبوده است.

رهسپار در انتها یادآور شد: انتظار داریم وزارت بهداشت به ما برای درمان این نوزادان یاری کند در حال حاضر بنده و دکتر نجمی، دکتر حمید فروتن، دکتر تدین و دکتر الناز قنبری درمان این بچه ها را به صورت تیمی انجام و خیرین اقدامات حمایتی جهت تامین وسایل و تجهیزات مورد احتیاج را انجام می دهند و اکنون جراحی مورد نظر فقط در بیمارستان نمازی شیراز صورت می گیرد. برش استخوان برای درمان این بیماری بسیار ظریف است و دستگاه مد نظر بسیار گران، بنابراین احتیاج به پشتیبانی و یاری وزارت بهداشت داریم.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1008

به "سندرومی عجیب که راه هوایی نوزاد را می بندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرومی عجیب که راه هوایی نوزاد را می بندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید