روستاهای تاریخی ایران را بشناسید

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، نمی توان تاریخ دقیقی برای قدمت روستاها مشخص کرد، به همین منظور در این متن قدیمی ترین روستاهای ایران را که بسیار معروف و پرطرفدار هستند به شما معرفی می کنیم.

روستاهای تاریخی ایران را بشناسید

ایران یکی از کهن ترین سرزمین های دنیا است که سکونتگاه های تاریخی بسیاری در گوشه و کنار خاکش از هزاران سال پیش تشکیل شده است. همین قدمتش، باعث شده تا روستاهای تاریخی بسیاری را در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور ببینیم. روستاهایی که هر کدام ویژگی منحصربه فرد خود را دارند و به یکی از عجایب ایران تبدیل شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا روستاهای تاریخی ایران را به شما معرفی کنیم.

ماسوله، یکی از روستاهای تاریخی ایران

معماری خاص ماسوله باعث معروفیت این روستای تاریخی در میان گردشگران داخلی و خارجی شده است، چرا که خانه های این روستا به صورت پلکانی از سوی کوه به سمت دره قرار گرفته اند و تمامی خانه ها بدون حیاط هستند؛ البته پشت بام خانه پایینی به عنوان حیاط خانه بالایی کاربرد دارد. در کنار معماری منحصربه فرد این روستا، فرهنگ بومی اهالی ماسوله هم بسیار زبانزد است.

کندلوس، استان مازندران

یکی از زیباترین روستاهای قدیمی ایران روستای کندلوس است. این روستا در استان مازندران واقع شده است و قدمتش به حدود 4000 سال قبل بازمی گردد. اولین موزه روستایی در کندلوس ساخته شده و غیر از این، طبیعت بکر، مردمان اصیل و خانه های بومی این روستا همگی بر جذابیت های آن افزوده اند و باعث شده اند تا یکی از روستاهای گردشگری ایران همین روستا باشد.

خماط، یکی دیگر از روستاهای تاریخی ایران

روستای خماط از روستاهای عرب زبان در جنوب کشور است. این روستا قدمت تاریخی طولانی دارد، با این حال نمی توان با قطعیت گفت خماط، کهن ترین روستای ایران است.

معبد زیگورات چغازنبیل هم در نزدیکی روستای خماط واقع شده است. این معبد که 1300 سال قبل از میلاد مسیح بنا شده، اولین اثر دنیای ثبت شده ایران محسوب می گردد.

لافت، استان هرمزگان

یکی دیگر از روستاهای معروف ایران روستای لافت در جزیره قشم است. بعضی معتقدند که قدمت آن به حدود 3000 سال می رسد. خانه های آن معماری و طراحی بسیار چشمگیری دارند. با تماشا این خانه ها شما به یاد خانه ها و بافت شهر یزد خواهید افتاد. بیشتر خانه های روستای لافت بادگیرهایی دارند که باعث تهویه مناسب هوا در فصول مختلف سال می شوند.

ابیانه، استان اصفهان

ابیانه یکی از زیباترین روستاهای ایران است که می گویند حدود 1500 سال قدمت دارد. این روستای تاریخی، یکی از اولین سکونتگاه های حاشیه کویری ایران است و بناهای تاریخی متعددی در این روستا وجود دارد. چیزی که ابیانه را مشهور نموده، معماری خاص و بومی بناهای تاریخی آن است. خاک قرمزی که در ابیانه وجود دارد.

برای تماشا مطلب آبشارهای بلند ایران به لینک آن مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، جنگلی در میان اقیانوس ابرها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1501

به "روستاهای تاریخی ایران را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستاهای تاریخی ایران را بشناسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای تاریخی ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید