سریع ترین شیء ساخته شده به وسیله انسان که همچنان شتاب می گیرد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، ناسا با مأموریت فضاپیمای پارکر سولار پروب (Parker Solar Probe)، توانست رکورد سریع ترین شیء ساخته شده به وسیله انسان را دوباره به نام خود ثبت کند.

سریع ترین شیء ساخته شده به وسیله انسان که همچنان شتاب می گیرد

شکستن رکورد سرعت

فضاپیمای پارکر سولار پروب که برای مطالعه نزدیک تاج خورشیدی (outer corona) طراحی شده ، در 29 ژوئن به سرعت 635,266 کیلومتر در ساعت (رسید. این دومین باری است که این فضاپیما از زمان پرتاب در سال 2018 به این سرعت دست یافته است. این سرعت حدود 500 برابر سرعت صوت است. انتظار می رود که این فضاپیما در نزدیک ترین فاصله خود با خورشید در سال 2025، به سرعتی حدود 692,000 کیلومتر در ساعت برسد، که این سرعت برای طی مسافت بین واشنگتن دی سی و توکیو کمتر از یک دقیقه کافی است.

استفاده از جاذبه زهره

رسیدن به این سرعت های خارق العاده به زمان بندی و استفاده از شتاب بستگی دارد. پارکر سولار پروب هنگام دور زدن خورشید با مدار زهره هم تراز می گردد و از جاذبه این سیاره به عنوان یک تیرکمان جاذبه ای استفاده می نماید. این فضاپیما در نهایت به توده چرخان پلاسما فوق العاده داغ اطراف خورشید نزدیک می گردد و میزان گیری های مختلفی انجام می دهد تا درک علمی ما از خورشید را بهبود بخشد.

اولین تماس با خورشید

در آوریل 2021، این فضاپیما برای اولین بار به خورشید تماس پیدا کرد و نمونه های پلاسما جمع آوری نموده و تغییرات میدان مغناطیسی را میزان گیری کرد. این فضاپیما اکنون یک بانک اطلاعاتی ارزشمند از داده هایی را جمع آوری می نماید که ما نمی توانیم از زمین به دست آوریم. طبق تصاویر تایم لپس منتشر شده به وسیله ناسا، این گذرها بسیار تماشایی هستند.

تحمل شرایط سخت

پارکر سولار پروب اکنون 20 مرتبه نزدیک تر به خورشید شده است و در آخرین نزدیکی خود به فاصله 7.26 میلیون کیلومتری رسید و به لایه گازهای یونیزه خورشید رسید. در نهایت این فضاپیما باید به فاصله 6.12 میلیون کیلومتری برسد.

این فضاپیما باید توانایی مقاومت در برابر سرعت های فوق العاده بالا، حرارت و تابش شدید را داشته باشد. محافظت این فضاپیما شامل یک سپر کامپوزیت کربنی به ضخامت 11.4 سانتی متر است که می تواند دمای نزدیک به 1,371 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

عنوان سریع ترین شیء ساخته شده به وسیله انسان احتمالاً تا مدت ها در دست پارکر سولار پروب باقی خواهد ماند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 تیر 1403 بروزرسانی: 22 تیر 1403 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1740

به "سریع ترین شیء ساخته شده به وسیله انسان که همچنان شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین شیء ساخته شده به وسیله انسان که همچنان شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید