روسیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر صنایع و تجارت روسیه از مشارکت با امارات متحده عربی به منظور ایجاد یک موسسه مشترک برای فراوری یک نوع هواپیمای جت تجاری-مسافری مافوق صوت اطلاع داد.

روسیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دنیس مانتوروف وزیر صنایع و تجارت فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) بیان کرد که این کشور و امارات متحده عربی یک موسسه مشترکی را به منظور فراوری یک نوع هواپیمای جت تجاری-مسافری مافوق صوت ایجاد می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مانتوروف گفت: این طرح، یک سرمایه گذاری مشترک است. سئوال باقی مانده چگونگی مشارکت عملی در این خصوص است که فعلاً ما هنوز به آنالیز این موضوع نرسیده ایم. طرف این همکاری از طرف امارات، شرکت مباداله است و از طرف ما نیز معین است که شرکت متحد هواپیماسازی روسیه است و این احتمال وجود دارد که بعضی شرکت های زیر مجموعه آن نیز در این زمینه فعالیت داشته باشند.

به گفته وی، این هواپیما در دو ظرفیت هشت نفره و 30 نفره ساخته خواهد شد.

وزیر صنایع روسیه اضافه نمود، انتظار می رود که این هواپیمای مافوق صوت تا اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 ساخته گردد و سرعت آن معادل 1.5 الی 1.8 ماک (حداکثر سرعت ایرباس ای-350 ساخته شده 0.89 ماک است) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 919

به "روسیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید