خرید بیش از صد هزار نفری از نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: 103 هزار خریدار تا کنون از نمایشگاه مجازی، کتاب خریده اند که بیشتر گرایش این افراد به سمت کتاب های کودک و نوجوان بوده است.

خرید بیش از صد هزار نفری از نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای علی رمضانی اضافه نمود: خریداران در این دوره نمایشگاه بیشتر بزرگسالان بودند که بخش قابل توجهی از آنان برای کودک و نوجوان کتاب تهیه نموده اند.

وی در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد اجرایی نمایشگاه با ارائه گزارشی از جمع بندی های آماری مختلف از نمایشگاه گفت: کتاب های ارائه شده در نمایشگاه 44 درصد ترجمه و 55 درصد تالیف بوده است.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با بیان اینکه بیشترین خرید کتاب ها در حوزه های کودک و نوجوان، ادبیات، دین، علوم اجتماعی و روان شناسی بوده است، گفت: دسترسی به بن نمایشگاه مجدد باز شده و طلاب و دانشجویان می توانند با استفاده از آن برای دریافت بن ها درخواست دهند. مخاطبان نمایشگاه بیشتر در استان تهران بوده اند، اما با این حال به نسبت جمعیت، شرایط خوبی نداشته است.

وی با اشاره به این که نمایشگاه مجازی فرصتی برابر برای خرید ایجاد نموده است گفت: طبق محاسبه ما اگر نمایشگاه حضوری بود و همه مخاطبان می خواستند برای خرید کتاب به تهران سفر نمایند باید 42 میلیارد تومان به عنوان هزینه سفر و اقامت می پرداختند، اما مجموعه هزینه های ارسال کتاب در نمایشگاه مجازی سه میلیارد تومان شده است.

آقای رمضانی گفت: از نگاه دیگر با توجه به در نظر گرفتن جمعیت بیشترین خریداران کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب از استان ایلام است. در نمایشگاه کتاب سال جاری کودک چهارساله بیجاری و مرد 92 ساله تهرانی جوان ترین و مسن ترین مخاطبان بوده اند.

وی در مورد آنالیز عملکرد فروشندگان کتاب گفت: ناشران تهرانی در این نمایشگاه کتاب های خود را به 31 استان فرستاده اند. بنابر اطلاعات ما بیشترین فروشندگان هم در استان های تهران، قم و خراسان رضوی بوده اند که این آمار از تراکم حضور ناشران در این استان ها خبر می دهد.

رئیس نمایشگاه اضافه نمود: تا الان دو هزار و 870 نقطه روستایی و هزار و هفت نقطه شهری از این نمایشگاه در خواست کتاب نموده اند که کتاب ها برای آن ها ارسال شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن کار خود را شروع نموده است که بنابر اعلام وزیر ارشاد تا ساعت 24 یازدهم بهمن تمدید شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1427

به "خرید بیش از صد هزار نفری از نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بیش از صد هزار نفری از نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید