ثبت 304 هزار فقره اهدای خون در سال 98 در استان تهران

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در تهران 6 میلیون نفر امکان اهدای خون دارند، گفت: در سال 98 تنها 304 هزار فقره اهدای خون به ثبت رسیده است.

ثبت 304 هزار فقره اهدای خون در سال 98 در استان تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران امروز مهمان شورای اسلامی شهر تهران بوده و گزارشی از شرایط انتقال خون در شهر تهران را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

وی گفت: 25 خرداد روز جهانی اهدای خون است و حضور امروز بنده در شورای شهر فرصتی است تا از دستاورد های سازمان انتقال خون برای شما نمایندگان مردم تهران گزارشی ارائه کنم.

مهدی زاده گفت: سازمان انتقال خون در ایران پیشینه ای حدود 46 ساله دارد و ساماندهی موضوع انتقال خون در ایران از آن موقع صورت گرفته است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: یکی از بروز ترین سازمان های انتقال خون در منطقه و جهان سازمان انتقال خون ایران است.

وی ادامه داد: بیش از 160 مرکز درمانی در پایتخت با سازمان انتقال خون در ارتباط بوده و برای زندگی بخشی به بیماران احتیاجمند به انتقال خون یاری می نمایند.

مهدی زاده توضیح داد: زنجیره انتقال خون 3 بخش دارد. بخش اول اهدا نمایندگان خون هستند که با یک رفتار اجتماعی مترقی اقدام به یک کار خداپسندانه می نمایند.

وی اضافه نمود: حلقه دوم سازمان انقتال خون است که با مجموعه آزمایشگاه ها و پرسنل خود کوشش می نماید در محیطی امن و تمی زو بهداشتی خون را از اهدا نمایندگان بگیرد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: حلقه سوم و نهایی بیمارانی هستند که به خون احتیاج داشته و کوشش می گردد تا در اسرع وقت خون مورد احتیاج به آن ها انتقال داده گردد.

مهدی زاده اعلام کرد: یکی از یاری هایی که مدیریت شهری می تواند به سازمان انتقال خون داشته باشد ایجاد فضای مناسب برای تبلیغات مرتبط با اهدای خون است.

وی ادامه داد: 304 هزار فقره اهدای خون در سال گذشته در تهران ثبت شد. در تهران 6 میلیون نفر واجد اهدای خون هستند، اما سهم بسیاری پایینی نسبت به انتقال خون مبادرت نموده اند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در روز های شیوع کرونا شرایط در مراکز اهدای خون هم سخت بود، زیرا باید بهداشت محیط انتقال خون حفظ می شد و این موضوع بر سختی کار اضافه نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 542

به "ثبت 304 هزار فقره اهدای خون در سال 98 در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 304 هزار فقره اهدای خون در سال 98 در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید