تفلون، مناسب و بی خطر اگر...

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، نام ظروف تفلون به ظروفی اطلاق می گردد که در آنها سطح داخلی که در تماس با ماده غذایی است، با یک ماده پلیمری پوشانده می گردد تا از چسبیدن مواد غذایی به ظرف در حین پخت جلوگیری گردد. ظروف تلفون می توانند از آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، چدن و سرامیک با درجه خلوصی که در شرایط عادی مصرف مواد غذایی در آنها موجب

تفلون، مناسب و بی خطر اگر...

تفلون، مناسب و بی خطر اگر...

نویسنده:محمد حضوری

نام ظروف تفلون به ظروفی اطلاق می گردد که در آنها سطح داخلی که در تماس با ماده غذایی است، با یک ماده پلیمری پوشانده می گردد تا از چسبیدن مواد غذایی به ظرف در حین پخت جلوگیری گردد. ظروف تلفون می توانند از آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، چدن و سرامیک با درجه خلوصی که در شرایط عادی مصرف مواد غذایی در آنها موجب آلودگی و مسمومیت غذایی نگردد، ساخته شوند. در هنگام خرید این ظروف دقت کنید که پوشش کف ظرف عاری از ترک های مشهود باشد. برای این آنالیز تمامی سطوح داخلی (کف و بدنه) به جز سر پرچ ها را برای اطمینان از کامل بودن پوشش آنالیز کنید. تهیه ظروف با نام های تجاری معروف اطمینان بیشتری را در خصوص کیفیت تفلون به ما خواهد داد.

اثرات تفلون بر سلامتی: دو نگرانی اساسی در خصوص به کارگیری ظروف تلفون عبارتند از اثرات حرارت بر این ظروف که ممکن است با احتمال تشکیل مواد سمی در آنها همراه باشد و مورد دیگر جدا شدن تکه های تفلون از کف ظرف و وارد شدن آنها به بدن که ممکن است برای سلامتی زیانبار باشد. محققان اعلام نموده اند که تفلون در اثر حرارت تجزیه می گردد و گازی که در اثر تجزیه از آن متصاعد می گردد برای محیط زیست زیان آور است. البته شرکت های معتبر فراوری تفلون اعلام می دارند که تفلون عرضه شده آنها کیفیت خود را تا دمای 200 درجه سانتیگراد حفظ می نماید و تجزیه پوشش فقط زمانی اتفاق می افتد که درجه حرارت از 300 درجه تجاوز کند.

توصیه هایی برای استفاده بهینه از ظروف تفلون: نکته مهم در خصوص ظروف تفلون این است که هرگز نسبت به بازسازی آنها اقدام نکنید، زیرا براساس اعلام نظر وزارت بهداشت نوع تفلون مصرفی و نحوه فعالیت بسیاری از واحدهای بازسازی تفلون، مورد تایید نیست.

قبل از استفاده برای اولین بار از ظرف، آن را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید و با روغن مایع آغشته کنید. از کفگیر یا دیگر وسایل مشابه فلزی در ظروف نچسب با مقاومت معمولی استفاده نکنید. و برای این کار از قاشق های تفلون یا چوبی استفاده نمایید. برای شستشوی این نوع از ظروف، هیچ گاه از سیم یا پودرهای شوینده که ممکن است موجب ساییدگی کف ظرف گردد، استفاده نکنید. از حرارت دادن ظرف خالی پرهیز کنید.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1235

به "تفلون، مناسب و بی خطر اگر..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفلون، مناسب و بی خطر اگر..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید