تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی کم است

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی بسیار کم است، اما در تلاشیم تا آنها را وارد کسب و کار کنیم.

تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی کم است

غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ، درباره ورود شرکت های دانش بنیان در رشته های علوم انسانی اظهار کرد: همه شرکت های دانش بنیان از نیرو های انسانی استفاده می نمایند.

او اضافه نمود: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان بیشتر از نیرو های تجربی و صنعتی استفاده می نمایند، اما علوم انسانی هم می تواند به شکل گسترده وارد حوزه فناوری گردد و مبتنی بر برنامه کسب و کار منظم و تقاضا محور به تاسیس یک شرکت اقدام نموده و سپس آن را دانش بنیان کند.

رحیمی شعرباف توضیح داد: تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی به خصوص هنر بسیار کم است، چرا که هنر رشته های گسترده ای دارد که فعالیت آن ها کاملا با حوزه های مختلف اجتماعی پیوند خورده است؛ بنابراین ما استادان و دانش آموختگان را تشویق و ترغیب می کنیم تا به رشته های علوم انسانی و هنر همانند رشته های علوم تجربی، فنی- مهندسی، پزشکی، فراوری دارو و تجهیزات پزشکی نگاه گردد تا بتوانیم آن ها را وارد کسب و کار های تقاضا محور مبتنی بر تاسیس شرکت ها دانش بنیان کنیم که این شرایط خوشبختانه به نحو محدود شده، اما نسبت به رشته های علوم تجربی بسیار اندک است.

او ادامه داد: ما از مراکز رشد وابسته به دانشگاه ها و پارک ها استقبال می کنیم تا با فراهم کردن زمینه هایی افراد بتوانند از بستر پارک ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری به عنوان محل استقرار گروه هایی که ایده تجاری سازی و ایده کسب کار دارند یا تاسیس نمایندگان گروه های تجربی و هنر هستند، استفاده نمایند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم یادآوری کرد: همین مطالب را به غیر از رشته های علوم انسانی و هنر برای بخش هایی از علوم اسلامی الزام و ضروری دانسته ایم، خوشبختانه پژوهشگاه های قوی در حوزه علوم اسلامی در سطح کشور داریم که مهم ترین آن ها در قم مستقر هستند و قابلیت های بسیار بالای آن ها قابل مشاهده بوده که بخشی از این قابلیت ها به راحتی قابل عرضه به جامعه در قالب شرکت های دانش بنیان است.

  • حمایت وزارت علوم از برنامه های پژوهشی و گسترش اشتغالزایی/ بودجه پارک های علم و فناوری افزایش پیدا می نماید
  • کار اساسنامه صندوق های پژوهش و نوآوری در وزارت علوم به خاتمه رسید/ معاونت علمی وارد میدان گردد
  • همسویی وزارت علوم و معاونت علمی رئیس جمهور برای ایجاد اشتغال جوانان
  • ارزیابی نهاد های پژوهشی مرتبط با وزارت علوم در اولویت ارزیابی هاست
  • یکی از اقدامات وزارت علوم پشتیبانی از پروژه های تقاضا محور است
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 670

به "تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید