بازیکنان فقط در شرایط خاص می توانند قراردادشان را فسخ نمایند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، کارشناس حقوقی ورزش گفت: با استناد به ماده 14 باشگاه ها و بازیکنان در شرایط خاص میتوانند بدون عواقبی قرارداد خود را فسخ نمایند.

بازیکنان فقط در شرایط خاص می توانند قراردادشان را فسخ نمایند

رسول باختر کارشناس حقوقی ورزش در مصاحبه با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: هم در قوانین داخلی و هم بین الملی بازیکنان و باشگاه ها این حق را دارند که در شرایط خاص قرارداد را بدون روبرو شدن با عواقب فسخ نمایند.

طبق ماده 14 فیفا و ماده 15 مقررات معین شرایط و جابجایی بازیکن ها: هرگاه برای طرفین علت موجه وجود داشته باشد میتوانند قرارداد را فسخ نمایند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی اضافه کرد: براساس ماده 14 مکرر اگر طی دو ماه دستمزد پرداخت نگردد بازیکن می تواند فسخ کند. دستورالعملی تحت عنوان دستورالعمل ناظر بر قرارداد های بازیکنان و مربیان در فصل 1403-1402 تصویب شد. طبق آن اگر بازیکنی چهار ماه دستمزدش را نگرفت می تواند قراردادش را فسخ کند.

تفاوت این دستورالعمل با قانون فیفا این است که در دستورالعمل بیان شده چهار ماه دستمزد، اما در مقررات فیفا مهم مطالبات بازیکن است این مطالبات شامل آپشن، تسهیلات باشگاه و دستمزد می باشد، اما این دستورالعمل حاکم نمی باشد، زیرا که برای فصل1403-1402 می باشد که هنوز اولین بازی لیگ صورت نگرفته که بگوییم فصل آغاز شده است و طی ابلاغی که آقای کشوری برای باشگاه ها فرستادند صراحتاً اعلام کردند که این دستورالعمل برای فصل پیش رو می باشد و طبق گفته ها این دستورالعمل در حال حاضر و فسخ هایی که در این بازه زمانی انجام می گردد جایگاهی ندارد و همه چی طبق مقررات قبلی صورت می گیرد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

باختر ادامه داد: در بحث توافقات طرفین با یکدیگر، وقتی صحبت از قواعد آمره باشد نمی توان برخلافش توافق کرد، اما طبق قواعد تکمیلی طرفین می توانند برخلاف آن توافق نمایند و مسئله ای هم پیش نمیاید و حق فسخ یکطرفه یک قاعده آمره است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

او گفت: اغوا زمانی مطرح می گردد که یک بازیکن فسخ غیر موجه نموده باشد وقتی این اتفاق رخ داد باید دید مقصد بعدی او چه باشگاهی است که او را اغوا نموده و این شرایط هم وجود دارد که حتما نباید تیم بعدی او ملاک باشد، باشگاهی مدنظر می باشد که زمان فسخ با بازیکن مذاکره نموده است اگر فسخ موجه باشد اغوا معنایی ندارد، چون بازیکن حق قانونی خود را اعمال نموده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1691

به "بازیکنان فقط در شرایط خاص می توانند قراردادشان را فسخ نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیکنان فقط در شرایط خاص می توانند قراردادشان را فسخ نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید