این کشورها از لیست واردات خودرو حذف می شوند ، خداحافظی با برندهای معروف؟

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: کشورهایی که در تحریم های ظالمانه آمریکا شرکت کردند باید از لیست واردات خودرو به کشورمان خارج شوند که این در حال پیگیری است.

این کشورها از لیست واردات خودرو حذف می شوند ، خداحافظی با برندهای معروف؟

به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل خلخالی در مورد آئین نامه وزارت صمت برای واردات خودرو و اشکالات آن افزود: اینطور نیست که دست وزارت صمت برای نوشتن خیلی از بخش های آئین نامه باز باشد چراکه قانون در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می کند.

وی افزود: از جمله این محدودیت ها، بحث لزوم انتقال فناوری و همچنین اولویت واردات خودروهای مالی برای عامه است و یک محدویت دیگر هم اندازه ارزی است که سازمان برنامه و بودجه برای این موضوع تخصیص داده که متناسب با شرایط کشور است.

معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت متذکر شد: ما تا به امروز آئین نامه ای به معنای آئین نامه اجرایی واردات مصوب نکردیم بلکه مصوبه هیات وزیران با پیشنهاد وزارتخانه را داریم که در راستای آن مصوبه، دستورالعمل های واردات در حال نگارش است و اتفاقاً جلساتی را هم با بخش خصوصی که واردات انجام دادند برگزار کردیم.

خلخالی با بیان اینکه انتقال فناوری در اولویت این طرح قرار گرفته گفت: افراد می توانند طرح کسب و کار خود را ارائه کنند و اگر شرایط خدمات پس از فروش و کنندگی را داشته باشد ما هم برای تأمین مالی واردات به آنها کمک می کنیم.

وی مطرح نمود: کشورهایی که در تحریم های ظالمانه آمریکا شرکت کردند باید از لیست واردات خودرو به کشورمان خارج شوند که این در حال پیگیری است.

خلخالی افزود: سقف دلاری که در این آئین نامه مشخص شده متناسب با تصمیم گیری های کلان کشور در حوزه اقتصاد است ضمن اینکه ما در این بخش، توان تولید داریم.

  • آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو | زمان عرضه خودروی مالی مشخص شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1560

به "این کشورها از لیست واردات خودرو حذف می شوند ، خداحافظی با برندهای معروف؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کشورها از لیست واردات خودرو حذف می شوند ، خداحافظی با برندهای معروف؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید