نقدها زیرکانه وزیر خارجه چین از یکجانبه گرایی آمریکا: تمام کشورها با هم برابرند

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، وزیر خارجه چین بدون اشاره به نام آمریکا و در ادامه تنش آمریکا و چین به انتقاد از سیاست ها و عملکرد چندین کشور خاص در جهان پرداخت که با نقض حقوق دیگران به دنبال پیشبرد اهداف مورد نظر خود هستند.

نقدها زیرکانه وزیر خارجه چین از یکجانبه گرایی آمریکا: تمام کشورها با هم برابرند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی، وزیر خارجه چین در حساب کاربری خود در توییتر بر لزوم برابری میان کشورهای مختلف تاکید نمود. وانگ یی در مصاحبه با سیمون کانوی وزیر خارجه ایرلند گفت که چین درهای خود را به سوی جهانی خارج گگردده و صادرات و واردات بین المللی چین در هر سال بیانگر این مسئله است که چین حامی سیاست های درهای بسته نیست بلکه فرصت های توسعه را با جهان به اشتراک می گذارد.

وزیر خارجه چین در ادامه تاکید نمود که بعضی قوانین که از سوی چندین کشور خاص اجرا می گردد واقعی نبوده و بیانگر چندجانبه گرایی نیست.

به گفته وانگ یی برای حرکت به سمت چندجانبه گرایی تمام کشورها باید سیستم بین الملل با موضوع سازمان ملل را حفظ نموده و طبق اهداف و قواعد منشور سازمان ملل، قوانین بین الملل از سوی تمام کشورها به عنوان هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل شناخته گردد.

وزیر خارجه چین در ادامه گفت که چین همیشه معتقد است تمام کشورها، چه عظیم و کوچک، قوی یا ضعیف، ثروتمند یا فقیر اعضای برابر جامعه بین الملل به شمار می فرایند و اینکه مسائل مربوط به جهان باید به وسیله مشاوره گسترده میان اعضا حل و فصل گردد؛ زیرا این موضوع مبنای چندجانبه گرایی است.

این اظهارات درحالی مطرح شده که چین و آمریکا دچار تنش شدیدی هستند و دولت جدید آمریکا سعی دارد با ائتلاف با متحدان قدیمی خود شانس پیروزی خود بر چین را در زمینه های مختلف افزایش دهد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مراسمی که یکشنبه در ایالت دلاوِر برگزار گردید گفت مکالمه تلفنی طولانی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1079

به "نقدها زیرکانه وزیر خارجه چین از یکجانبه گرایی آمریکا: تمام کشورها با هم برابرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها زیرکانه وزیر خارجه چین از یکجانبه گرایی آمریکا: تمام کشورها با هم برابرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید