افزایش 90 درصدی استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان کالا

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، رئیس کل گمرک گفت: گمرک طی 11 ماه مبلغ 172 میلیارد تومان حقوق ورودی اخذ شده بابت کالاهای وارداتی به کار رفته در محصولات صادراتی را به صادرکنندگان مسترد کرد.

افزایش 90 درصدی استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان کالا

علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: گمرک طی 11 ماهه امسال مبلغ 172 میلیارد تومان حقوق ورودی اخذ شده بابت کالاهای وارداتی به کار رفته در محصولات صادراتی را به صادرکنندگان مسترد نموده است. این رقم نسبت به سال 99 که معادل 94 میلیارد تومان بود حدود 90 درصد افزایش داشته است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بسته های حمایتی و تسهیلات فراهم شده از سوی گمرک برای فراوریکنندگان کالاهای صادراتی، اضافه نمود: استرداد حقوق و عوارض ورودی به صادرکنندگان بر اساس قانون صورت می گیرد و باعث کاهش هزینه فراوری و صادرات کالا شده و توان اقتصادی واحدهای فراوریی را تقویت می نماید.

مقدسی توضیح داد: به منظور تسریع در فرآیند استرداد حقوق و عوارض کالای به کار رفته در اقلام صادراتی، گمرک ایران به تمامی گمرکات مراکز استان ها و حوزه های نظارت در این زمینه تفویض اختیار نموده و بعلاوه به وسیله دفاتر ستادی به ویژه دفتر صادرات پیگیر چگونگی انجام این کار و برطرف موانع احتاقتصادی آن است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1506

به "افزایش 90 درصدی استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 90 درصدی استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید