افزایش فضاهای ورزشی با نگاه درون مدرسه ای

به گزارش مجله دانلود و سرگرمی، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت موضوع افزایش فضاهای ورزشی به عنوان یکی از شاخصه های اصلی کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی با نگاه درون مدرسه ای دنبال می گردد.

افزایش فضاهای ورزشی با نگاه درون مدرسه ای

محمد جعفری در حاشیه آیین افتتاحیه طرح های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: محیط های ورزشی به عنوان مکان های تربیتی نقش موثری در پرورش روح و جسم دانش آموزان دارند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی مدارس باید به عنوان کانون تحول در نظر گرفته شوند.

جعفری گفت: منابع انسانی، محتواها و زیرساختها و فضاهای ورزشی را باید 3 شاخص مهم در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی در نظر گرفت.

وی گفت: تزریق شادابی و نشاط به دانش آموزان، ارتقا سواد حرکتی و پیشگیری از چاقی دانش آموزان از اولویت ها و برنامه های اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در دوران کرونا بوده است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در محیط های ورزش است که دانش آموزان در کنار رقابت، کارگروهی، حس تعاون، مسئولیت پذیری و احترام متقابل و جوانمردی را یاد می گیرند.

جعفری گفت: در پی آن هستیم که با استفاده از ظرفیت و همکاری سازمان نوسازی مدارس فضاهای ورزشی را با اولویت مدارس دخترانه افزایش دهیم و با تجهیز و ترمیم فضاهای بلااستفاده نیز کلاسهای درس تربیت بدنی را در مدارس افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در 3سال گذشته نزدیک به یک هزار کلاس درس تربیت بدنی در سراسر کشور افتتاح شده است، گفت: ایجاد مدارس پویا در دوران پسا کرونا نیز از برنامه های اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات مورد نظر برای ایجاد کلاس های درس تربیت بدنی برای تمامی استانهای کشور بر اساس برش های استانی ابلاغ شده است و در کنار این اعتبار باید از ظرفیت درآمدهای تخصصی و خیرین نیز برای توسعه این کلاس ها بهره بگیریم.

جعفری گفت: اخیر نیز در راستای تجهیز و نگهداری وسایل ورزشی مدارس نیز اعتبار قابل توجهی به استان ها ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است در انتها مراسم پروژه های مجموعه ورزشی شهید محمد کاظم فرارویی ناحیه سه شیراز شامل 2زمین چمن مصنوعی با مساحت هرکدام 800متر مربع، زمین فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی به مساحت 800 متر مربع، سالن تخصصی کشتی با زیر بنا 130متر مربع و پیست اسکیت مجموعا اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال افتتاح شد.

بعلاوه دومین کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور و اولین در فارس در آکادمی استثنایی نصر با زیربنای 200متر مربع و اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون ریال افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: dnl4all.ir شناسه مطلب: 1468

به "افزایش فضاهای ورزشی با نگاه درون مدرسه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فضاهای ورزشی با نگاه درون مدرسه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید